کد خبر: 224308
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۵ ۱۳:۲۳:۰۰
| |

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان اعلام کرد:

ادامه اقدامات پیشگیرانه در مقابل تب کنگو

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت:اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با شیوع تب کریمه کنگو در دو سطح روستایی و شهری همچنان ادامه دارد و در این میان شهروندان بیشترین نقش را ایفا می‌کنند.

ادامه اقدامات پیشگیرانه در مقابل تب کنگو
کد خبر: 224308
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۵ ۱۳:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدباقر حاج‌کاظمی مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با تاکید بر این‌که هیچ موردی از شیوع تب کریمه کنگو در حوزه دامپزشکی گزارش نشده است، اظهار کرد: بیماری ویروسی تب کریمه کنگو بین انسان و دام مشترک است و از طریق گزش کنه‌ها و تماس انسان با بافت و خون دام‌های آلوده منتقل می‌شود. از این‌رو برای پیشگیری، افرادی که با دام سر و کار دارند باید نکات بهداشتی را مد نظر قرار دهند و از تماس با کنه و یا دام‌هایی که به صورت غیر مجاز کشتار شده‌اند، خودداری کنند .

این مسئول با تاکید بر این‌که شهروندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیماری و راه‌های انتقال با شماره تلفن 1512 تماس بگیرند، ادامه داد: در راستای پیشگیری از این بیماری، تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی و انتقال کشتار به کشتارگاه‌های صنعتی از اقدامات اساسی و مطلوب اداره‌کل دامپزشکی به شمار می‌رود؛ چراکه اگر لاشه‌های کشتار شده 24 ساعت در سردخانه نگه‌داری شود، عامل تب کریمه کنگو، تب مالت و بسیاری از بیماری‌ها غیر فعال می‌شود .

وی افزود: نظارت مستمر بر مراکز عرضه گوشت و تشدید نظارت‌ها در فصول گرم سال، برخورد با متخلفان و افرادی که کشتار غیرمجاز انجام می‌دهند، همچنین آموزش و اطلاع‌رسانی به کارکنان کشتارگاه‌ها و میادین دام، سلاخان و قصابان از دیگر اقدامات اداره کل دامپزشکی استان برای مقابله با تب کریمه کنگو به شمار می‌رود .

حاج‌کاظمی با تاکید بر این‌که شهروندان گوشت را فقط از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند، یادآور شد: در حال حاضر بیماری تب کریمه کنگو در استان زنجان توسط اکیپ‌های دامپزشکی در حال پایش است و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه ذبح دام خارج از کشتارگاه و عرضه گوشت بدون برچسب دامپزشکی در مراکز عرضه و قصابی‌ها، مراتب را با شماره 1512 در میان بگذارند .

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها