کد خبر: 244019
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۹ ۱۱:۲۳:۰۰
| |

مدیرعامل سازمان باغستان سنتی قزوین:

وجود سنجاب‌ها سبب خسارت جدی به محصولات باغی می‌شود

مدیرعامل سازمان باغستان سنتی قزوین با ابراز نگرانی از روند افزایشی سنجاب‌های مهاجر گفت: اگر جمعیت سنجاب‌های مهاجر در باغات سنتی قزوین کنترل نشود، ممکن است به باغات جمال آباد و قدیم آباد سرایت کرده و کنترل آن غیر ممکن شود.

وجود سنجاب‌ها سبب خسارت جدی به محصولات باغی می‌شود
کد خبر: 244019
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۹ ۱۱:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| حمید رحمانی مدیرعامل سازمان باغستان سنتی قزوین با ابراز نگرانی از روند افزایشی سنجاب‌های مهاجر در باغات سنتی قزوین اظهار داشت: این روند به هیچ وجه اتفاق خوبی نبوده و آسیب‌های زیادی را برای باغستان سنتی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه سالانه آسیب‌ها و خسارات زیادی به باغات سنتی قزوین و محصولات آن وارد می‌شود تصریح کرد: وجود این سنجاب‌ها سبب خسارت جدی به محصولات باغی و همچنین خود درختان می‌شود که باید با جدیت، جمعیت آنها را کنترل کرد.

مدیرعامل سازمان باغستان سنتی قزوین از احتمال سرایت این سنجاب‌ها به باغات جمال آباد و قدیم آباد ابراز نگرانی کرد و گفت: بخش عمده‌ای از میوه استان قزوین و همچنین استان‌های همجوار از این باغات تأمین می‌شود که این سنجاب‌ها می‌تواند آسیب جدی برای امنیت غذایی استان باشد.

رحمانی همچنین از مشکلات باغداران در این زمینه خبر داد و عنوان کرد: مالکان باغستان‌های سنتی قزوین با مشکل روبه‌رو شده‌اند چرا که بیشترین خسارت توسط این سنجاب‌ها به باغات پسته و بادام وارد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: البته در این زمینه اقداماتی نیز انجام شده است که از جمله آن می‌توان به برگزاری کلاس‌های آموزشی در راستای مبارزه با این سنجاب‌ها و کنترل آن اشاره کرد که امیدواریم موثر واقع شود. هر چند مقداری از این سنجاب‌ها توسط جغدها شکار می‌شود ولی نمی‌توان تنها به این مورد اکتفا کرد، بلکه باید اقدام جدی در این خصوص صورت گیرد.

منبع:‌ تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها