کد خبر: 256204
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۱۲:۲۲:۰۰
| |

دادستان عمومی و انقلاب تبریز خبر داد:

واکنش شدید دستگاه قضایی در انتظار حمل کنندگان درختان/ پلیس‌راه‌ها مکلف به توقیف خودرو‌ها هستند

دادستان عمومی و انقلاب تبریز با اعلام اینکه خروج هرگونه چوب، الوار و درخت به هر نحوی از استان ممنوع است، گفت: اگر کسی اقدام به حمل درختان قطع شده کند پلیس‌راه‌ها مکلف به توقیف خودرو‌ هستند و تأکید می‌کنیم هر فردی در هر مقامی که باشد در این زمینه تخطی کند با برخورد قانونی دستگاه قضایی مواجه خواهد شد.

واکنش شدید دستگاه قضایی در انتظار حمل کنندگان درختان/ پلیس‌راه‌ها مکلف به توقیف خودرو‌ها هستند
کد خبر: 256204
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۱۲:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| موسی خلیل الهی دادستان عمومی و انقلاب تبریز با اشاره به قطع درختان در منطقه ارسباران اظهار کرد: با ابراز تأسف، انتظار می‌رفت دستگاه‌های ذی‌ربط گزارش قلع و قمع درختان ارسباران را به دستگاه قضایی گزارش دهند، اما ما خود از طریق رسانه‌ها از قطع درختان منطقه ارسباران اطلاع یافتیم.

وی ادامه داد: هر چند دستگاه قضایی استان آذربایجان شرقی اواخر هفته گذشته با برگزاری جلسه فوق‌العاده به ریاست رئیس دادگستری کل استان به موضوع قطع درختان منطقه ارسباران ورود پیدا کرد و در این راستا معاون پیشگیری دادگستری کل آذربایجان شرقی مأمور رسیدگی شد و از طرفی هم دادستانی‌های اهر، ورزقان، کلیبر، خداآفرین و جلفا مأمور شدند تا گزارشی جامع و تحلیلی از وضعیت موجود به دادگستری استان ارائه دهند.

وی با تأکید بر اینکه پاسخ‌های مدیران دستگاه‌های مربوطه به‌هیچ‌عنوان قانع‌کننده نیست یادآور شد: بایستی در این خصوص که حساسیت و مطالبه مردم و رسانه‌ها وجود دارد شفاف با آن‌ها سخن گفته شود، به‌طوری که اگر مجوز برای قطع درختان داده‌اید را شفاف بگویید.

دادستان عمومی تبریز گفت: قانون منع تغییر کاربری اراضی زارعی و باغی برای ممانعت از قطع درختان باغات نافذ است و یکی از مصادیق تغییر کاربری اراضی زارعی و باغی همین قلع و قمع درختان است و این امر نیز در منطقه ارسباران اتفاق افتاده است.

خلیل الهی ابراز داشت: اگر آقایان می‌گویند قصد از صدور مجوز برای قطع درختان اصلاح و از بین بردن بیماری بود را شفاف‌سازی کنند، چرا این تعداد درخت در بازه زمانی مشخص نیاز به اصلاح و قلع و قمع دارند؟ چرا در سال‌های قبل مجوز قطع درختان در این حد صادر نمی‌شد؟ مردم پاسخ شفاف می‌خواهند.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه آیا ابزار قانونی برای جلوگیری از قطع درختان حتی در باغات شخصی وجود دارد یا خیر، گفت: هیچ‌کسی حق ندارد بگوید، چون باغ‌ملک شخصی است درختان آن را قلع و قمع کند.

وی گفت: در این راستا به پلیس‌راه آذربایجان شرقی دستور داده‌ایم که خروج هرگونه چوب، الوار و درخت به هر نحوی از استان ممنوع است و اگر کسی اقدام به حمل درختان قطع شده کند پلیس‌راه‌ها مکلف به توقیف خودرو‌ها هستند و تأکید می‌کنیم هر فردی در هر مقامی که باشد در این زمینه تخطی کند با برخورد قانونی دستگاه قضایی مواجه خواهد شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها