کد خبر: 163308
|
۱۳۹۷/۰۱/۰۷ ۱۴:۳۰:۰۰
| |

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

سال 97 شرایط بهتری از نظر اقتصادی خواهیم داشت

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براین موضوع که پیش‌بینی ما این است که درآمدهای ارزی در سال 97 افزایش پیدا کند، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم این افزایش درآمدهای ارزی به دلیل افزایش قیمت‌های جهانی محصولاتی مانند نفت، پتروشیمی، سنگ‌آهن، مس و... باشد که ما صادرکننده اصلی آن‌ها هستیم.

سال 97 شرایط بهتری از نظر اقتصادی خواهیم داشت
کد خبر: 163308
|
۱۳۹۷/۰۱/۰۷ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» درباره وضعیت اقتصادی کشور در سال 97 گفت: به دلیل مشکلاتی که در تراز بازرگانی در سال 96 داشتیم، باید در سال 97 توسعه صادرات‌مان را عملیاتی کنیم.

نماینده کرمان و لاور با اشاره به برخی موضوعات مثبت در بودجه سال 97 بیان کرد: خوشبختانه در بودجه سال 97 که در سال 96 تصویب شد یک اتفاق مثبت افتاد که براساس آن منابع پایدار تا سقف هزار میلیارد از محل واردات برای حمایت از بخش صادرات کشور، چه بحث ساماندهی بازارهای خارجی، چه مشوق‌های صادراتی، چه ساماندهی تشکل‌ها و بسیاری از مجموعه‌های دیگر فراهم شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: فکر می‌کنم در سال 97 می‌توانیم تراز بازرگانی خود را با این اقدامات که زیرساختی به حساب می‌آید به‌طور مطلوب‌تری جلو ببریم تا برای پیشبرد اقدامات روان‌سازی انجام شود.

او با تاکید براین موضوع که پیش‌بینی ما این است که درآمدهای ارزی در سال 97 افزایش پیدا کند، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم این افزایش درآمدهای ارزی به دلیل افزایش قیمت‌های جهانی محصولاتی مانند نفت، پتروشیمی، سنگ‌آهن، مس و... باشد که ما صادرکننده اصلی آن‌ها هستیم.

این نماینده مجلس بیان کرد: بنابراین در صورت تحقق این پیش‌بینی ظرفیت خوبی به وجود خواهد آمد.

پورابراهیمی با تاکید به اثرات مثبتی که تحقق این پیش‌بینی می‌تواند در وضعیت اقتصادی داشته باشد، بیان کرد: این وضعیت می‌تواند هم تاثیرات مثبت خود را در حوزه درآمدهای دولت بگذارد و هم منابع صندوق توسعه ملی را تقویت می‌کند و هم اینکه موجب می‌شود نسبت به سال 96 شاهد شرایط بهتری از نظر اقتصادی باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: فکر می‌کنم سال 97 با توجه به روندی که پیش رو داریم و در مسیر آن قدم برمی‌داریم، شرایط مثبت‌تری نسبت به گذشته در حوزه افزایش درآمدهای کشور داشته باشیم و بنابراین سال آینده شرایط بهتری خواهیم داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها