کد خبر: 230046
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۱ ۱۳:۳۶:۰۰
| |

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران:

با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، مصرف برق کاهش یافت

خوش‌خلق گفت: در اوایل اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مردم با مدیریت مصرف، رشد برق را به صفر رساندند.

با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، مصرف برق کاهش یافت
کد خبر: 230046
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۱ ۱۳:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا خوش‌خلق مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران در نشست خبری امروز (یکشنبه 11شهریور)، با اشاره به تأمین برق سه استان اظهار کرد: شرکت برق منطقه‌ای تهران وظیفه تأمین برق استان‌های تهران، البرز و قم را برعهده دارد که مجموعا 18 میلیون نفر از جمعیت کشور و 25 درصد مشترکان و 20 درصد تأسیسات برق کشور را شامل می‌شود.

خوش‌خلق با بیان اینکه 12 هزارمگاوات تولید نیروگاهی داریم، افزود: از نظر موقعیت جغرافیایی از 16 برق منطقه‌ای کشور با 6 برق منطقه ارتباط داریم که به صورت‌های منطقه‌ای شمال جنوب عمل می‌کنیم.

وی با اشاره به کاهش مصرف برق در اوایل اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: در اوایل اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به دلیل افزایش قیمت برق، مردم با مدیریت مصرف، رشد برق را به صفر رساندند در حالی که پیش از این طرح رشد 7 درصدی داشتیم.


به گفته وی؛ رشد مصرف برق و آب به دلیل قیمت غیر واقعی آن است و درصورت صرفه‌جویی در مصرف می‌توان سرمایه‌گذاری را برای طرح‌های جدید انجام داد.

وی با بیان اینکه افزایش دما در بالا رفتن مصرف برق موثر است، بیان کرد: در سال‌های گذشته و بویژه در سال جاری با افزایش دما شاهد افزایش مصرف بوده‌ایم به طوری که به ازای یک درجه،1500مگاوات افزایش مصرف ایجاد می‌شود که این رقم در تهران به 200 مگاوات رسیده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران با اشاره به سرمایه‌گذاری در صنعت برق تأکید کرد: برای رسیدن به اهداف این شرکت تا پایان برنامه ششم توسعه نیاز به 10 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه برق هستیم که با توجه به نوسانات نرخ ارز، این رقم افزایش می‌یابد.

خوش‌خلق با اشاره به کابل‌کشی شبکه در سال 96 گفت: در سال 96 نزدیک به 250 کیلومتر و در سال 97، 284 کیلومتر از شبکه کابل‌کشی شده که رکورد جدیدی در کشور است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها