کد خبر: 230514
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۳ ۱۵:۲۵:۰۰
| |

طی امسال؛

باغات پسته جوان سازی میشوند

مدیر کل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی از جوان سازی باغات پسته در سال جاری با اجرای طرح سرشاخه کاری خبر داد.

باغات پسته جوان سازی میشوند
کد خبر: 230514
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۳ ۱۵:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| شکراله حاجی وند ­­با اشاره به اینکه این طرح سبب بهره وری تولیدات باغات می شود گفت: 900 هزار هکتار باغات کشور نیازمند اصلاح و نوسازی است که امسال 100 هزار هکتار آن انجام خواهد شد.


وی مدیریت و اصلاح سیستم های آبیاری و جوان سازی باغات و پیوند را­ بخشی ­از اجرای طرح اصلاح و نوسازی باغات دانست و گفت: این طرح در باغات با ارقام تجاری انجام خواهد شد که با عملیاتی شدن آن نوع رقم تغییر کرده و عملکرد، کیفیت و کمیت آن افزایش خواهد یافت.


مدیر کل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در این روش باغات قدیمی اصلاح خواهد­شد ادامه داد: باغات کشور قبل از سال 95 حدود 2.8 هکتار ­و­ در سال 96 به 2.9 هکتار رسیده است؛​​­ در این سالها حجم تولید نیز افزایش داشته به طوریکه ­از 21 میلیون تن به 22 میلیون­ رشد داشته است.


حاجی وند حجم صادرات را نیز در سال 96 نسبت به سال­ 97 با رشد 5 درصدی از نظر ارزشی همراه دانست و افزود: از نظر وزنی هم­­27 درصد رشد،​ در حجم صادرات محصولات باغی اتفاق افتاده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها