کد خبر: 242395
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۱ ۱۴:۲۱:۰۰
| |

ردگیری نفت‌کش‌های ایرانی با ماهواره توسط آمریکا

آمریکا امیدوار است بتواند با استفاده از فناوری‌های پیشرفته از جمله تصویربرداری ماهواره‌ای اثرگذاری تحریم‌های خود را افزایش دهد و جلوی بخشی از صادرات نفت ایران را پس از آغاز اعمال تحریم‌ها بگیرد.

ردگیری نفت‌کش‌های ایرانی با ماهواره توسط آمریکا
کد خبر: 242395
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۱ ۱۴:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| نفتکش‌های حامل نفت ایران همواره از چند روش از جمله تغییر پرچم و یا خاموش کردن سیستم‌های ناوبری برای حمل نفت ایران در زمان تحریم‌ها استفاده کرده‌اند.

آمریکا امیدوار است بتواند با استفاده از فناوری‌های پیشرفته از جمله تصویربرداری ماهواره‌ای جلوی بخشی از صادرات نفت ایران را پس از آغاز اعمال تحریم‌ها بگیرد.

ریچارد نفیو معاون پیشین دفتر هماهنگ‌کننده سیاست‌های تحریمی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید: توانایی ایران در تبدیل کردن نفتکش‌ها به کشتی‌های ارواح بیش از پیش محدود خواهد شد. سال گذشته در چنین روزهایی ایران روزانه 2.2 میلیون بشکه نفت به بازار جهانی صادر می‌کرد.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که هدف تحریم‌های پیش‌رو جلوگیری از صادرات نفت ایران است. در این مسیر آمریکایی‌ها به دریافت برخی اطلاعات از شرکت‌های اسرائیلی نظیر ویندوارد امید دارند. این شرکت‌ها در زمینه ارائه اطلاعات رفت و آمد کشتی‌ها و نفتکش‌ها فعالیت می‌کنند به عنوان مثال شرکت صهیونیستی ویندوارد پیش‌تر در ماه سپتامبر گزارش داده بود که سه نفتکش حامل نفت ایران بنادر این کشور را ترک کرده و سپس سیستم‌های ناوبری خود را خاموش کرده بودند و پس از مدتی خالی به ایران بازگشتند.

از طرف دیگر این شرکت‌ها با جمع‌آوری تصاویر و اطلاعات ماهواره‌ای به دنبال تحرکات مشکوک و همچنین جابه‌جا شدن بار بین کشتی‌ها در دریا می‌گردند.

یک شرکت ماهواره‌ای در سانفرانسیسکو آمریکا به نام پلنت لبز طی 6 سال گذشته 337 ماهواره کوچک به فضا ارسال کرده و می‌تواند به صورت روزانه مهمترین مسیرهای دریایی جهان را زیر نظر داشته باشد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها