کد خبر: 244284
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۰ ۱۳:۳۵:۰۰
| |

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان تهران:

585 مصوبه برای رفع موانع تولید استان تهران اجرایی شده است

یدالله صادقی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکنون 782 مصوبه داشته است افزود: 585 مصوبه تاکنون اجرایی شده و 197 مصوبه در دست پیگیری است.

585 مصوبه برای رفع موانع تولید استان تهران اجرایی شده است
کد خبر: 244284
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۰ ۱۳:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| یدالله صادقی روز یکشنبه در حاشیه نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: بر اساس بررسی های به عمل آمده از مجموع 782 مصوبه، 141 مصوبه مربوط به امور مالیاتی، 163 مصوبه مربوط به امور تامین اجتماعی، 351 مصوبه به امور بانکی و 127 مصوبه سایر موارد دیگر است.


وی اضافه کرد: در6 ماه اول سالجاری 15 نشست به ریاست استاندار تهران و 105 نشست به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری برای رفع مشکلات تولید کنندگان با حضور آنان برگزار شده است.


صادقی گفت: در نشست امروز نیز مشکلات 8 واحد تولیدی در بخش تولید قطعات خودرو،پوشاک و صنایع غذایی مطرح و تصمیماتی با نظر استاندار برای رفع مشکلات واحدها در بخش های بانکی، بیمه ای و مالیاتی گرفته شد.


رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان تهران تصریح کرد: بسیاری از مشکلات تولید کنندگان که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی می شود عمدتا ناشی از عوامل خارج از کنترل از جمله کاهش ارزش پول ملی، نیاز به نقدینگی، تغییر مقررات واردات و صادرات و مشکلات ناشی از تحریم ها است.
وی گفت: یکی از مباحث مهم که موجب ایجاد اشکال در عملکرد واحدهای تولیدی شده است مبحث مالیات بر ارزش افزوده است که بین بنگاه ها و اداره مالیات بر سر تشخیص میزان و وصول آن اختلافات جدی وجود دارد.


صادقی ادامه داد: دولت برای رفع این مشکل طرح را به مجلس ارائه کرده است که در قالب آن طرح دریافت مالیات بر ارزش افزوده اصلاح شده و نظر بخش خصوصی نیز در این زمینه جلب می شود.


وی گفت: میزان و نحوه وصول مالیات بر درآمد و مالیات بر عملکرد مشکل دیگر واحدهای تولید کننده با اداره مالیات است که در شرایط نوسان اقتصادی و چرخش های مالی کند و کاهش درآمد ناشی از آن، این واحدها نیازمند تعدیل میزان درصد مالیات هستند.


صادقی گفت: دولت تصمیم گرفت که در این شرایط اقتصادی ناپایدار درصد مالیات در نظر گرفته شده برای واحدهای تولیدی از 25 به 20 کاهش یابد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها