کد خبر: 285930
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ۱۳:۳۸:۰۰
| |

الجزیره از وضعیت بازار کار عربستان گزارش داد؛

اخراج بیش از یک میلیون کارگر مهاجر طی 2 سال در عربستان سعودی

گزارش ویژه شرکت سرمایه گذاری «جدوی» اعلام کرد که تعداد کل مهاجرانی که در دو سال گذشته بازار کار سعودی را ترک کرده‌اند، بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر است.

اخراج بیش از یک میلیون کارگر مهاجر طی 2 سال در عربستان سعودی
کد خبر: 285930
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ۱۳:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| شرکت سرمایه‌گذاری «جدوی» با ارائه گزارشی با استناد به داده‌های آماری هیأت ویژه بازار کار عربستان اعلام کرد که تعداد مهاجرانی که این کشور را در سال 2018 ترک کرده‌اند، بالغ بر یک میلیون نفر است.

به گزارش الجزیره، در این گزارش آمده است که تمام بخش‌های اقتصادی عربستان شاهد خروج مهاجران بوده است که بخش ساخت و ساز با بیش از 900 هزار نیروی خارجی و بخش تجارت با 340 هزار نفر در صدر قرار دارند.

خروج مهاجران با اجرای قانون تعرفه‌های اشتغال خارجی از ماه ژانویه 2018 و تعرفه خانواده‌های مهاجران در ژوئن 2017 روند فزاینده‌ای داشته است.

در این گزارش آمده است که تعداد ویزاهای کاری صادره از بخش اشتغال خارجی در سال 2018 همزمان با کاهش نیروهای خارجی در بخش ساخت و ساز طی سه سال گذشته کاهش یافته است.

سهم ویزاهای جدید برای کارگران بخش این بخش از 56 درصد کل ویزاها در سال 2014 به 36 درصد در سال گذشته رسید. این گزارش در مقابل اعلام کرد که میانگین سد سازی در بخش خاص از 20 درصد در سال 2017 به 21 و هشت دهم درصد در سال 2018 افزایش یافت.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها