کد خبر: 309150
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ۱۵:۰۰:۲۰
| |

وزیر صنعت بر لزوم افزایش صادرات به افغانستان تاکید کرد

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با سفیر ایران در افغانستان بر لزوم گسترش مراودات تجاری و افزایش صادرات کالاهای ایرانی به این کشور تاکید کرد و گفت: شرکت‌های صادراتی در این حوزه حمایت می شوند.

وزیر صنعت بر لزوم افزایش صادرات به افغانستان تاکید کرد
کد خبر: 309150
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ۱۵:۰۰:۲۰

اعتمادآنلاین| رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این دیدار به پیشینه تاریخی و اشتراکات فرهنگی دو کشور اشاره کرد و گفت: ایران و افغانستان همواره مناسبات نزدیکی با هم داشته‌اند و در این راستا مراودات تجاری میان دو کشور نیز چشمگیر بوده است.

وی با بیان اینکه بازار افغانستان مقصد تجاری مهمی برای کالاهای ایرانی به شمار می‌رود، تاکید کرد: افزایش صادرات به ویژه به کشورهای همسایه از برنامه‌های اصلی حوزه تجارت خارجی است و افغانستان در این زمینه جایگاه ویژه ای دارد.

در این دیدار، محمدرضا بهرامی، سفیر ایران در افغانستان نیز از تمایل تجار و بازرگانان دو کشور برای گسترش مبادلات تجاری خبر داد و گفت: ایران یکی از مهمترین مقاصد وارداتی برای تأمین کالاهای افغانستان است و کمک‌های فنی و مهندسی ایران برای ساخت زیرساخت‌های اساسی افغانستان نیز حوزه مهم دیگری است.

در سال 97 ایران حدود سه میلیارد دلار به افغانستان صادرات غیرنفتی با وزن حدود 5.5 میلیون تن انجام داده است؛ در مقابل از این کشور 10 هزار تن کالا به ارزش 11 میلیون دلار وارد کرده است که با توجه به شرایط نا بسامان اقتصاد افغانستان، هم تراز نبودن آمار صادرات و واردات این کشور چندان جای تعجب ندارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها