کد خبر: 345666
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۳:۴۲:۲۸
| |

بهروز مرادی، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران:

زیرساخت سرمایه‌گذاری گردشگری در سد داریان آماده شد

بهروز مرادی، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، گفت: زیرساخت‌های توسعه گردشگری در سد داریان فراهم شده است و به زودی فراخوان جذب سرمایه گذار صادر و سرمایه گذاران می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

زیرساخت سرمایه‌گذاری گردشگری در سد داریان آماده شد
کد خبر: 345666
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۳:۴۲:۲۸

اعتمادآنلاین| بهروز مرادی، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، گفت: همه زیرساخت های توسعه گردشگری در سد داریان به صورت کامل آماده شده است و به زودی فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای این سد داده خواهد شد و سرمایه‌گذاران می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و از منافع آن بهره مند شوند.

وی ادامه داد: سدهای سیمره، گتوند، کارون 4 و سد سردشت نیز از جمله سدهایی هستند که قابلیت فراخوان برای جذب سرمایه گذار خصوصی را دارند و سرمایه‌گذاری برای رونق گردشگری در این سدها هم به نفع سرمایه گذاران است و هم به نفع ما است و علاوه بر آن توسعه منطقه را نیز به دنبال خواهد داشت.

مرادی خاطرنشان ساخت : نزدیک به 7 پل بزرگ بر روی دریاچه سدها وجود دارد که از میان آنها می‌توان به وجود 3 پل بلند بر روی کارون 3 سه و 2 پل روی کارون 2 دو اشاره کرد که به راحتی می توان از این ظرفیت برای توسعه ورزش های‌ آبی در دریاچه سدها استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: سد سیاه بیشه که نخستین سد تلمبه ذخیره‌ای کشور است نیز این ظرفیت را دارد تا سرمایه گذاران برای توسعه گردشگری آب وارد شوند زیرا این سد به واسطه نزدیکی به بزرگ راه در حال ساخت تهران به شمال ظرفیت خیلی خوبی است.

وی به انعقاد تفاهمنامه‌ ای بین وزارت نیرو و وزارت تازه تاسیس گردشگری در چند ماه پیش اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس این تفاهمنامه مقرر شده همه آب منطقه ای هایی که دارای سد هستند طرح های خود را برای جذب سرمایه‌گذار آماده کنند و حداقل یک مورد تا پایان سال اجرایی شود.

مرادی خاطرنشان ساخت: برای این منظور کارگروهی در استانداری ها شکل گرفته که طرح های گردشگری در آن مطرح و پس از تایید، فراخوان جذب سرمایه گذار را صادر خواهد کرد که اکنون طرح سد داریان آماده ارائه شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران درباره حمایت از این طرح گفت: همه زیرساخت هایی که در این سد ها ایجادشده به نوعی حمایت از این امر است و سرمایه گذار می‌تواند براساس این زیرساخت ها طرح خود را اجرایی کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها