کد خبر: 400031
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ ۰۸:۳۲:۳۸
| |

شهروندان ایرانی بزرگترین خریداران ملک در ترکیه هستند!

شهروندان ایرانی بزرگ‌ترین خریداران ملک در ترکیه هستند.

شهروندان ایرانی بزرگترین خریداران ملک در ترکیه هستند!
کد خبر: 400031
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ ۰۸:۳۲:۳۸

اعتمادآنلاین| به دنبال شیوع کرونا در ترکیه، تمایل اتباع خارجی برای خرید خانه در ترکیه کاهش داشته است؛ به گونه ای که طبق اعلام مرکز آمار این کشور، در سه ماهه نخست امسال، میزان خرید خانه توسط اتباع خارجی با هدف اخذ اقامت و شهروندی ترکیه نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش داشته و به 3036 مورد رسیده است.

به گفته مرکز آمار ترکیه، طی این مدت اتباع ایرانی با خرید 465 خانه بزرگ‌ترین گروه خریدار مسکن ترکیه بوده‌اند و عراقی ها با 426 واحد، روس‌ها با 227 واحد، افغان‌ها با 184 واحد و فلسطینی ها با 119 واحد به ترتیب دومین تا پنجمین گروه بزرگ خریدار مسکن در ترکیه بوده اند.

در سه ماهه نخست امال 341 هزار و 38 مورد انتقال ملک در ترکیه به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 33 درصد افزایش پیدا کرده است. 107 هزار و 432 خانه از خانه های فوق نوساز بوده اند.

استانبول کماکان اصلی‌ترین مقصد خرید ملک در ترکیه بوده است؛ به گونه ای که 18.3 درصد کل املاک (معادل 19 هزار و 846 دستگاه) از خانه‌های خریداری شده مربوط به استانبول بوده است. پس از این شهر، آنکارا با 12 هزار و 409 واحد و ازمیر با 7131 واحد در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته اند.

یک معامله گر مسکن ترک گفت: انتظار می رود امسال شاهد جهش چندانی در خرید خانه در ترکیه به ویژه توسط اتباع خارجی نباشیم اما باید توجه داشت که در شرایط رکود، قیمت ها در پایین ترین سطح ممکن قرار می گیرد و این برای خریداران واقعی یک فرصت طلایی خواهد بود.

طبق قوانین جدید، اتباع خارجی با خرید خانه‌ای به ارزش 250 هزار دلار و بالاتر می‌توانند شهروندی و تابعیت ترکیه را به دست آورند. از زمان تصویب این قانون، خرید خانه توسط خارجی‌ها رونق زیادی گرفته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها