کد خبر: 519517
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۱۲:۱۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

حمله سایبری به سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها تایید شد/ وزارت نفت: مشکل فنی در سامانه کارت سوخت اتفاق افتاده/ شبکه خبر: امکان سوخت گیری آزاد هم وجود ندارد/ تشکیل جلسه فوری برای رفع اختلال شبکه سوخت/ وزیر کشور: هیچ برنامه‌ای برای گرانی بنزین وجود ندارد +

در پی انتشار اخباری در خصوص حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کشور، سخنگوی وزارت نفت درباره اختلال در پمپ بنزین‌ها گفت: مشکل فنی در سامانه کارت سوخت اتفاق افتاده و سامانه هوشمند را از مدار خارج کرده است .

حمله سایبری به سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها تایید شد/ وزارت نفت: مشکل فنی در سامانه کارت سوخت اتفاق افتاده/ شبکه خبر: امکان سوخت گیری آزاد هم وجود ندارد/ تشکیل جلسه فوری برای رفع اختلال شبکه سوخت/ وزیر کشور: هیچ برنامه‌ای برای گرانی بنزین وجود ندارد +
کد خبر: 519517
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۱۲:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| به علت اختلال در سامانه هوشمند سوخت، توزیع بنزین در جایگاه‌های سوخت سراسر کشور قطع شده است.

علی فروزنده سخنگوی وزارت نفت در جمع خبرنگاران گفت: سوخت گیری در جایگاه‌های سوخت با مشکل مواجه نیست، مشکلی برای سوخت گیری وجود ندارد و مردم می توانند با قیمت آزاد سوخت گیری کنند.

وی ادامه داد: این اطمینان را به مردم می دهم که هیچ مشکلی برای سهمیه سوخت مردم به وجود نخواهد آمد و کارشناسان در حال بررسی و رفع مشکل هستند و به محض رفع مشکل به مردم اطلاع رسانی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم گفت: جلسه ای فوری درباره اختلال سامانه هوشمند سوخت در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در حال برگزاری است که به محض پایان یافتن جلسه اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

به گزارش شبکه خبر، رضانواز، سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت کشور در این باره گفت: از ساعت 11 صبح امروز در جایگاه های سراسر کشور اختلال در سامانه هوشمند سوخت به وجود آمده است و امکان سوخت گیری وجود ندارد. فعلا تا رفع مشکل، امکان سوخت گیری برای بنزین و گازوئیل آزاد وجود دارد ولی با کارت سوخت امکان پذیر نیست. همه متخصصین شرکت ملی پخش پالایش فرآورده های نفتی و مجموعه وزارت نفت در حال رفع مشکل هستند.

این در حالی است که شبکه خبر در گزارش دیگری به این موضوع اشاره کرده امکان سوخت گیری آزاد هم در پمپ بنزین ولنجک وجود ندارد و مسئول جایگاه حاضر به مصاحبه نشد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، اخبار اختلال در سامانه هوشمند سوخت در حالی مطرح شده که برخی رسانه از احتمال حمله سایبری به این سامانه سخن گفته‌اند.

نورنیوز در خبری اختصاصی تایید کرد که سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها بر اثر حمله سایبری دچار اختلال شده است. نورنیوز در این باره نوشت: اختلال ایجاد شده در سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها که از ساعاتی قبل موجب بروز مشکل در روند سوخت‌گیری خودروها شده ناشی از حمله سایبری بوده است. کارشناسان فنی در حال رفع مشکل ایجاد شده هستند و به زودی روند سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها به حالت عادی برخواهد گشت. جزییات این حمله سایبری و منشاء آن در دست بررسی است و اطلاعات تکمیلی پس از جمع‌بندی نهایی منتشر خواهد شد.

در تازه‌ترین خبر اگرچه پیش از این اعلام شده بود که امکان دریافت بنزین به نرخ آزاد وجود دارد اما بازدید میدانی ایرنا نشان می‌دهد که پمپ‌بنزین‌ها به طور کامل تعطیل است و حتی امکان دریافت به نرخ آزاد نیز وجود ندارد.

از سوی دیگر وزیر کشور تاکید کرد: هیچ برنامه‌ای برای گرانی بنزین وجود ندارد و اختلال در ارائه خدمات در برخی پمپ‌های بنزین ناشی از یک اشکال فنی و سامانه‌ای است که بزودی رفع می‌شود.

خبرگزاری ایسنا هم خبر داده که امروز در ساعت 12:38 مورد حمله سایبری قرار گرفته است. این خبرگزاری نوشته که در جریان این حمله یک خبر با عنوان «قطع ناگهانی بنزین در جایگاه‌های سوخت تهران و شهرستان‌ها به دلیل حمله سایبری» بر روی سایت ایسنا بارگذاری شده است.

در تازه‌ترین خبر به گزارش تسنیم، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: اکنون 40 درصد از جایگاه‌های سوخت سراسر کشور به صورت دستی به مدار فعالیت بازگشته‌اند. فاطمه کاهی با اشاره به اختلال ایجاد شده در سامانه سوخت، افزود: این جایگاه با قطع دستی سامانه هوشمند سوخت به مدار بازگشته اند. در این جایگاه ها امکان عرضه بنزین و گازوئیل به نرخ دوم و قیمت آزاد وجود دارد.

به گزارش صداوسیما، استاندار تهران هم خبر داده که هر چند فروش بنزین با کارت سوخت دچار مشکل نرم افزاری شده، اما اکنون فروش بنزین آزاد به صورت نقدی در جایگاه های سوخت انجام می شود.

به گزارش فارس، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی هم گفته: در حال حاضر 15 جایگاه سوخت در تهران برای ارائه بنزین با نرخ آزاد فعال شده است که در مابقی شهرها نیز این پمپ‌بنزین‌ها در حال فعال شدن و عرضه سوخت فعلا با نرخ آزاد است.

در تازه‌ترین اتفاق به گزارش ایرنا، رییس مرکز داده سامانه هوشمند سوخت با اشاره به رفع مشکلات سوخت‌گیری در پمپ‌بنزین‌ها، گفت: تا چند ساعت آینده بیش از 70 درصد از جایگاه‌هایی که امکان عرضه سوخت دارند، راه‌اندازی و فعال خواهند شد. از مردم تقاضا داریم تا اگر جایگاهی بسته است و امکان سوخت رسانی نیست تجمع نکنند و به دیگر جایگاه‌ها که راه اندازی شده اند، مراجعه شود.

در تازه‌ترین خبرها بحث‌های تابلوهای تبلیغاتی شهری هم مطرح شده است. به گزارش تسنیم علیرضا رحیمی نایب رئیس شورای شهر کرجمورد هک تابلوهای تبلیغاتی شهری کرج در ساعات گذشته اظهار داشت: تابلوهای تبلیغاتی و تلویزیون‌های شهری کرج در عملیات سایبری هک نشده ‌و چنین چیزی صحت ندارد.

خبرنگار شبکه خبر هم در گزارشی از تلاش کارشناسان برای رفع مشکل سوختگیری در جایگاه های سوخت گزارش می‌دهد.

روایت خبرنگاران صداوسیما از اختلال در عرضه بنزین در سراسر کشور را هم می‌توانید در ادامه ببینید.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تهران، هم‌اکنون 43 جایگاه در استان تهران امکان توزیع سوخت را دارند و مشکل عرضه سوخت در جایگاه‌ها تا ساعات آینده برطرف می‌شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی هم در این زمینه تاکید کرد: کمیسیون انرژی در اسرع وقت ابعاد اختلال پیش آمده در سامانه هوشمند سوخت را بررسی خواهد کرد اما اکنون امکان سوخت گیری در جایگاه ها با نرخ 3 هزار تومان وجود دارد.

به گزارش ایسنا، مصطفی نخعی تصریح کرد: به هیچ عنوان بحث گران کردن حامل‌های انرژی شامل بنزین و نفت و گاز مطرح نیست. مسائلی که در این خصوص مطرح می شود فقط شایعه است لذا خواهشمندم مردم عزیز به این شایعه ها توجهی نکنند.

خبرنگار شبکه خبر هم خبر داده:‌ کارشناسان جایگاه سوخت بیشتر پمپ های جایگاه ها را بصورت آفلاین یا دستی کردند تا مردم بتواند بدون مشکل و بدون کارت سوخت سوختگیری کنند.

به گزارش تسنیم، تعداد جایگاه‌هایی که یک‌به‌یک با حضور کارشناسان شرکت پخش در سراسر کشور به مدار بهره‌برداری وارد می‌شوند، ساعت به ساعت در حال افزایش است.

تا ساعت 16 امروز، تعداد جایگاه‌هایی که وارد مدار بهره‌برداری شده‌اند و هم‌اکنون بنزین 3000 تومانی عرضه می‌کنند بر این اساس است: تهران 43، آذربایجان‌شرقی 48، کرمانشاه 25، تربت‌حیدریه 12، هرمزگان 16، مرکزی 12، کهگیلویه و بویراحمد 15، چابهار 4، زاهدان 4، مازندران 7، خراسان‌رضوی 16، همدان 15، چالوس 8، اصفهان 35، کرمان 28، گیلان 15، قزوین 19، البرز 13، خراسان‌شمالی 4، ایلام 6، اردبیل 21، اهواز 20، خراسان‌جنوبی 15، سبزوار 5، قم 10 و آذربایجان‌غربی 23.

فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت: جایگاه‌های سوخت سراسر کشور تا ساعاتی دیگر به مدار فعالیت باز می گردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها