کد خبر: 528333
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۳ ۱۴:۴۲:۴۶
| |

علی جدی ،نماینده مجلس:

حذف ارز ترجیحی به کاهش کالاهای اساسی از سبد مصرفی منجر نشود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی نباید با روشی صورت گیرد که کالاهای اساسی از سبد مصرفی مردم به ویژه دهک‌های پایین درآمدی حذف شود، گفت: اعتبارات ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یا باید به مردم پرداخت شود یا راهکارهایی به کار گرفته شود که در اثر حذف این نوع ارز، افزایش قیمتی به مردم تحمیل نشود.

حذف ارز ترجیحی به کاهش کالاهای اساسی از سبد مصرفی منجر نشود
کد خبر: 528333
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۳ ۱۴:۴۲:۴۶

علی جدی درباره حذف ارز 4200 تومانی در لایحه بودجه سال 1401، گفت: دولت باید راهکارهای تامین کالاهای اساسی با قیمت مناسب که در حال حاضر مشمول دریافت ارز ترجیحی هستند اما در سال آینده ارز 4200 تومانی آن‌ها حذف می‌شود را برای مجلس تشریح کند.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی نباید با روشی صورت گیرد که کالاهای اساسی از سبد مصرفی مردم به ویژه دهک‌های پایین درآمدی حذف شود، افزود: اعتبارات ناشی از حذف ارز 4200 تومانی یا باید به مردم پرداخت شود یا راهکارهایی به کار گرفته شود که در اثر حذف این نوع ارز، افزایش قیمتی به مردم تحمیل نشود.

وی اضافه کرد: دولت باید راهکارهای اجرایی خود برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در اثر حذف ارز 4200 تومانی را توضیح دهد و مجلس را قانع کند در غیر این صورت در شرایطی که معیشت مردم تحت فشار است، حذف آن توجیه ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه پس از اجرای قانون انتزاع، وزارت جهاد کشاورزی هنوز بر بازار مسلط نشده و نظارت‌ها به درستی انجام نمی‌شود، تصریح کرد: ما موافق تغییر ساوزکار تخصیص ارز دولتی هستیم اما باید از آسیب به دهک‌های پایین جامعه و افزایش قیمت کالاها در بازار جلوگیری کرد./

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها