کد خبر: 534496
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ۱۱:۱۹:۱۱
| |

اشتغالزایی برای زنان کولبر در مریوان

اختصاص 47 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در مجموع ۴۸ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های مشاغل خانگی به استان اختصاص یافته است که تا کنون ۲۷ میلیارد تومان از این میزان در قالب یک‌هزار طرح به بانک‌های عامل معرفی شده است.

اختصاص 47 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به کردستان
کد خبر: 534496
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ۱۱:۱۹:۱۱

برهان صلواتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان صبح امروز در کارگروه اشتغال استان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار به حوزه مشاغل خانگی در استان کردستان  اختصاص یافته که تاکنون ۲۷ میلیارد تومان از این میزان در قالب یک‌هزار طرح به بانک‌های عامل معرفی شده است.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه در اجرای طرح اشتغال روستایی هماهنگی و همدلی خوبی بین دستگاه‌ها و بانک‌های عامل در سطح‌ استان وجود دارد، گفت: همین همدلی و همراهی اتفاقات خوبی در زمینه ایجاد اشتغال روستایی در استان را رقم زده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اضافه کرد: ۹ میلیارد تومان از ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات معرفی به بانک‌ها در بخش مشاغل خانگی در استان پرداخت شده و امیدواریم با توجه به مکاتباتی که صورت گرفته بتوانیم اقدامات مناسبی در این حوزه طی هفته پیش‌رو در استان داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بجز سهم ۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار مشاغل خانگی استان، ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دیگر در بخش مشاغل خانگی با نرخ ۴ درصد به صورت ویژه به استان اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان عنوان کرد: ۴ میلیارد تومان این اعتبارات به ساماندهی موضوع کولبری در مریوان اختصاص یافته که در قالب دو طرح برای ساماندهی زنان سرپرست خانوار کولبر کارسازی می‌شود.

وی افزود: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار هم با اولویت پشتیبان‌ها در استان کارسازی خواهد شد که این مهم کتبا به فرمانداری‌ها ابلاغ شده است.

صلواتی اضافه کرد: در مجموع ۴۸ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های مشاغل خانگی به استان اختصاص یافته است که تاکنون نظیر آن را در این سرفصل نداشته‌ایم.

وی در ادامه خواستار ایجاد بازارچه صنایع دستی در استان شد و افزود: زنان سرپرست خانواری در کردستان هستند که با دریافت تسهیلات به عنوان تولیدکنندگان موفق در استان فعالیت دارند اما نبود بازارچه عرضه به چالش جدی در مسیر فعالیت این افراد تبدیل شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کردستان در پایان گفت: ایجاد بازارچه عرضه محصولاتی که در قالب مشاغل خانگی و غیره تولید می‌شود می‌تواند کمک شایانی به ایجاد و تثبت مشاغل در استان بکند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها