کد خبر: 541509
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ۱۶:۲۶:۳۵
| |

معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور:

با پول دولت نمی‌توان محصول خوبی تحویل مردم داد

لزوم ورود بخش خصوصی به حوزه دانش‌بنیان

معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: پارک‌های علم و فناوری زیرساختی فراهم می‌کند تا بخش خصوصی در آن سرمایه گذاری کند؛ این ساختار می‌تواند یک کودک با یک ایده را به تیم، شرکت نوپا و شرکت بزرگ تبدیل کند و تفاوت شهرک صنعتی و پارک در همین موضوع است.

با پول دولت نمی‌توان محصول خوبی تحویل مردم داد
کد خبر: 541509
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ۱۶:۲۶:۳۵

سورنا ستاری، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در شورای اداری استانداری خراسان شمالی که ظهر امروز در محل استانداری این استان برگزار شد اظهار کرد: تمام اقدامات انجام شده در حوزه نوآوری بر پایه سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه تاکنون در بخش آموزش و پژوهش اعتبارات فناوری هزینه شده است که از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است، گفت: نتیجه این هزینه ها در بخش آموزش باید در بخش اقتصاد قابل مشاهده باشد تا اتصال بخش های دانش و اقتصاد به‌خوبی ایجاد شود.

معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در پارک های علم و فناوری دولت زیرساخت های لازم را برای حضور سرمایه گذار بخش خصوصی برای تشکیل گروه های علمی، ایجاد شرکت های علمی و درادامه توسعه فضای کسب و کار ایجاد می کند.

وی بیان کرد: پارک‌های علم و فناوری زیرساختی فراهم می‌کند تا بخش خصوصی در آن سرمایه گذاری کند، این ساختار می‌تواند یک کودک با یک ایده را به تیم، شرکت نوپا و شرکت بزرگ تبدیل کند و تفاوت شهرک صنعتی و پارک در همین موضوع است.

معاون علمی رئیس جمهور تصریح کرد: با پول دولت نمی‌توانیم محصول خوبی به دست مردم دهیم؛ پژوهش دولتی مثل کارخانه سازی دولتی بی نتیجه است.

ستاری با بیان اینکه تا زمانی که بخش خصوصی سرمایه گذاری نکند هیچ محصول علمی قابل تولید نیست، افزود: استان خراسان شمالی استانی نوپا است و این به معنای داشتن دانش نوپا است که می تواند با بهره مندی از تجارب و دانش سایر استان ها در مسیر توسعه شرکت های دانش بنیان گام بردارد.

وی با اشاره به ظرفیت های فراوان استان خراسان شمالی به ویژه در حوزه معدن، گفت: نیروی انسانی محور توسعه استان است که باید با آموزش ها و با ایجاد شرایط لازم برای کارآفرینی حمایت شود.

ستاری افزود: سرمایه ثبتی در صندوق پژوهش و فناوری استان حدود ۳ میلیارد تومان است که مبلغ پایینی است که باید با مشارکت بخش خصوصی این صندوق توسعه یابد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها