کد خبر: 558876
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ۰۷:۵۴:۴۸
| |

برای استخدام در کارخانجات گرگان از کجا شروع کنم؟

گرگان مرکز استان گلستان است که در شمال شرق کشور ایران واقع شده است. شهر گرگان به دلیل جاذبه‌های طبیعی خود بسیار معروف است و هرساله توریست‌های زیادی به این شهر سفر می‌کنند. نام قدیمی شهر گرگان استرآباد بوده است و در سال 1316 به گرگان تغییر نام یافت.

برای استخدام در کارخانجات گرگان از کجا شروع کنم؟
کد خبر: 558876
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ۰۷:۵۴:۴۸

گرگان مرکز استان گلستان است که در شمال شرق کشور ایران واقع شده است. شهر گرگان به دلیل جاذبه‌های طبیعی خود بسیار معروف است و هرساله توریست‌های زیادی به این شهر سفر می‌کنند. نام قدیمی شهر گرگان استرآباد بوده است و در سال 1316 به گرگان تغییر نام یافت.

به‌صورت کلی نرخ اشتغال شهر گرگان و استان گلستان وضعیت چندان خوبی ندارد و بسیاری از جوانان تحصیل‌کرده در این استان بیکار هستند. با‌این‌حال، در سال‌های اخیر کارخانه‌ها و شرکت‌های معروفی در این استان شکل گرفته‌اند که برای افزایش نرخ اشتغال‌زایی این استان تلاش زیادی کرده‌اند. در این مقاله قصد داریم آن‌ها را معرفی کرده و راه و روش استخدام در آن‌ها را شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.

شرکت‌ها و کارخانه‌های معروف استان گلستان

در ادامه برخی از شرکت‌های معروف استان گلستان و شهر گرگان را که در سایت‌های کاریابی آگهی استخدامی فعال دارند، معرفی خواهیم کرد. شما می‌توانید بعد از مطالعه ادامه مطلب، برای استخدام شدن در کارخانجات گرگان کلیک کنید.

نیلکوه صحرا

شرکت نیلکوه صحرا که در سال 1388 تأسیس شده است، تولیدکننده انواع نوشیدنی‌های گازدار با برند فوروارد است. کارخانه این شرکت در گنبدکاووس در استان گلستان واقع شده است و فرصت‌های شغلی متنوعی را در اختیار کارجویان بومی این استان قرار داده است.

بهاران پیمان گلستان

شرکت بهاران پیمان گلستان تولیدکننده مواد غذایی منجمد با برند ساویس است که دفتر مرکزی آن در شهر گرگان واقع شده است. همچنین کارخانه اصلی این شرکت در کردکوی استان گلستان قرار دارد و در موقعیت‌های شغلی مختلفی از کارجویان توانمند دعوت به همکاری می‌کند.

نقش اول کیفیت

شرکت نقش اول کیفیت ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی و فناوری اطلاعات است که در سال 1390 تأسیس شده است. این شرکت در برخی از شهرها و استان‌های کشور دفتر مرکزی دارد که یکی از آن‌ها در گرگان است. نقش اول کیفیت هم‌اکنون در سایت‌های کاریابی مختلف، فرصت‌های  شغلی متنوعی دارد.

آب نیروبخش گلستان

شرکت آب نیروبخش گلستان که در سال 1389 تأسیس شده است، تولیدکننده آب معدنی غنی‌شده با اکسیژن تحت برند اکساب است. کارخانه اصلی این شرکت در شهر گرگان در استان گلستان واقع شده است.

رادین پلاست کاوان

شرکت رادین پلاست کاوان تولیدکننده انواع محصولات پلیمری در حوزه کشاورزی و تولیدکننده انواع تله‌های بیولوژیکی، چسب‌های مناسب رول، کارت‌های جذب حشرات، نوار آبیاری و... است. کارخانه این شرکت در استان گلستان و شهر گمیشان واقع شده است.

استخدام در کارخانه‌های گرگان و استان گلستان

برای آن‌که بتوانید در کارخانه‌ها یا شرکت‌های معروف استان گلستان استخدام شوید، باید مراحل مختلفی را طی کنید که در ادامه آن‌ها را به‌ ترتیب نام برده‌ایم.

یک رزومه خوب بسازید

اولین قدم برای استخدام در هر شغلی، ساخت یک رزومه استاندارد و حرفه‌ای است؛ زیرا اولین چیزی که کارفرما از شما می‌بیند، رزومه‌تان است. به همین دلیل این مرحله را باید با دقت انجام داده و یک رزومه حرفه‌ای برای خودتان بسازید. برای این کار می‌توانید از رزومه سازهای آنلاین سایت‌های کاریابی کمک بگیرید. این رزومه‌سازها هم رایگان هستند و هم قالبی استاندارد دارند که خیال شما را از بابت استاندارد و حرفه‌ای بودن رزومه راحت می‌کند.

نوشتن بخش‌های مختلف رزومه نکاتی دارند که باید هرکدام را به دقت رعایت کنید. به‌عنوان‌مثال، بخش اول رزومه که شامل اطلاعات تماس است باید به دقت نوشته شود؛ زیرا اگر اشتباه باشد، کارفرما نمی‌تواند با شما ارتباط برقرار کند.

برنامه‌ریزی کنید

قبل از شروع برای جستجوی کار، بهتر است یک برنامه‌ریزی خوب داشته باشید. در این برنامه‌ریزی باید مشخص کنید که می‌خواهید در چه صنعتی کار کنید، به دنبال چه نوع فرصت‌های شغلی با چه میزان سابقه کاری هستید، دستمزد ایده‌آل شما چقدر است، دنبال همکاری تمام وقت هستید یا پاره وقت و تمایل دارید در شرکت دولتی کار کنید یا خصوصی. همچنین در این مرحله باید مواردی را که در مورد شغلتان برایتان مهم است در نظر بگیرید؛ زیرا به شما کمک خواهد کرد تا مسیر کاریابی را راحت‌تر طی کنید. همچنین می‌توانید تعیین کنید که هرروز یا در هر هفته می‌خواهید برای چند موقعیت شغلی رزومه بفرستید.

آگهی استخدامی کارخانه‌های گرگان را پیدا کنید

بعد از ساخت رزومه باید به دنبال فرصت‌های شغلی فعال کارخانه‌های گرگان و استان گلستان باشید تا برای آن‌ها رزومه بفرستید. البته اگر این کارخانه‌ها و شرکت‌ها دولتی باشند، باید ابتدا در آزمون استخدام سراسری ارگان‌های دولتی شرکت کرده و سپس برای این شرکت‌ها اقدام کنید. با‌این‌حال، اگر این کارخانه‌ها خصوصی هستند، می‌توانید به صورت مستقیم برای آن‌ها رزومه بفرستید.

برای پیدا کردن فرصت‌های شغلی کارخانه‌های استان گلستان، می‌توانید در سایت‌های کاریابی آنلاین به دنبال آن‌ها باشید. این سایت‌های کاریابی، آگهی‌های استخدامی تمامی شهرهای استان گلستان مانند فرصت شغلی منشی خانم و آقا، مهندس صنایع، کارشناس فروش و... را در اختیار شما می‌گذارند و می‌توانید به صورت کاملا رایگان برای آن‌ها رزومه ارسال کنید.

در مصاحبه‌های شغلی شرکت کنید

اگر بعد از ارسال رزومه از سمت شرکتی با شما برای تعیین وقت مصاحبه تماس گرفته شد، باید برای شرکت در این جلسات خود را آماده کنید. معمولاً جلسات مصاحبه شغلی از دو بخش کلی مصاحبه فنی و مصاحبه عمومی تشکیل می‌شوند که در جلسات مصاحبه عمومی معمولاً سؤالات رایجی پرسیده می‌شود که می‌توانید نمونه‌های آن را با جستجو در فضای اینترنت پیدا کنید. همچنین سعی کنید سر وقت در جلسه مصاحبه حاضر شوید و لباس مناسبی بپوشید.

بسته به اندازه سازمان، مصاحبه تخصصی ممکن است ابتدا توسط منابع انسانی شرکت و سپس توسط مدیر بخش مربوطه انجام شود. حتی در جلسات مصاحبه برخی موقعیت‌های شغلی که حساس‌تر هستند و سخت‌گیری بیشتری روی آن‌ها وجود دارد، مدیرعامل شرکت نیز حضور دارد.

مهارت‌هایتان را تقویت کنید

فرآیند جستجوی کار اغلب اوقات  زمان‌بر است و ممکن است مدت زمان زیادی منتظر جواب از کارفرمایان باشید. به همین دلیل در این زمان می‌توانید روی تقویت مهارت‌های نرم و سخت خود کار کرده و رزومه‌تان را بهتر کنید. به‌عنوان‌مثال اگر در حال جستجوی آگهی استخدام در استان گلستان، متوجه شدید که برخی از کارفرمایان انتظار مهارت‌های نرم‌افزاری خاصی را از کارجویان دارند، می‌توانید یادگیری آن‌ها را اولویت خود قرار دهید.

از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

شما می‌توانید توسط بسیاری از شبکه‌های اجتماعی، آگهی های استخدام شرکت‌ها و کارخانه‌های گرگان را پیدا کنید. این شبکه‌های اجتماعی می‌تواند شامل لینکدین یا اینستاگرام باشد، مخصوصاً در لینکدین بسیاری از شرکت‌ها صفحه مخصوص دارند و فرصت های شغلی خود را در آن به‌روزرسانی می‌کنند. علاوه بر این، لینکدین برای شبکه‌سازی بستر بسیار خوبی است؛ به‌طوری‌که می‌توانید به‌راحتی در آن با افراد مختلف یا منابع انسانی شرکت‌های مختلف ارتباط برقرار کنید.

زندگی در گرگان

آب و هوای استان گلستان و شهر گرگان چهارفصل و شرجی است؛ به‌طوری‌که از ماه‌های انتهایی بهار تا اواسط پاییز، گرگان هوای به شدت گرم و شرجی را تجربه می‌کند. همچنین، استان گلستان دارای بارندگی‌های زیادی مخصوصاً در فصول سرد است.

از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری استان گلستان می‌توان به پارک ملی گلستان، میل گنبد، آبشارهای لوه، پارک جنگلی کردکوی، مسجد جامع گرگان و... اشاره کرد.

قیمت اجاره و خرید خانه در شهر گرگان در محله‌های بالا شهر آن مانند خیابان عدالت، فرهنگ شهر، مینا گل و شهرک بیشتر از محله‌های وسط شهر یا پایین شهر مانند قدس، ولیعصر، کوی انجیر آب و الغدیر است. همچنین قیمت خرید خانه در شهر گرگان بسته به محله، از متری 5 میلیون تومان تا 40 میلیون تومان متغیر است.

شهر گرگان دارای یک فرودگاه با پروازهای داخلی و خارجی به شهرهای تهران، زاهدان، مشهد، قشم، قزاقستان و عربستان و دارای یک خط راه‌آهن است.

جمع‌بندی

شهر گرگان یکی از شهرهای شمال شرقی کشور و مرکز استان گلستان است که در قدیم به آن استرآباد می‌گفتند. در این شهر کارخانه‌ها و شرکت‌های معروف بسیاری وجود دارد که در این مقاله به برخی از آن‌ها اشاره کردیم. همچنین نحوه جستجوی کار و استخدام در کارخانه‌های گرگان را برای شما شرح دادیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و بتوانید هرچه سریع‌تر کار مناسبی در این استان برای خود پیدا کنید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها