کد خبر: 594744
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۲ ۰۹:۵۶:۳۹
| |

حسن تقی‌زاده، رئیس اتحادیه فروشندگان برنج بابل:

مردم استان‌های شمالی به دلیل افت قدرت خرید مردم برنج‌های خارجی مصرف می‌کنند

رئیس اتحادیه فروشندگان برنج بابل گفت: به دلیل افت قدرت خرید مردم در استان‌های شمالی مردم به خرید برنج‌های خارجی متمایل شدند و سلیقه آنها به سمت مصرف برنج‌های باکیفیت هندی و پاکستانی رفته است.

مردم استان‌های شمالی به دلیل افت قدرت خرید مردم برنج‌های خارجی مصرف می‌کنند
کد خبر: 594744
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۲ ۰۹:۵۶:۳۹

حسن تقی‌زاده، رئیس اتحادیه فروشندگان برنج بابل افزایش نرخ برنج خارجی در بازار را تایید کرد و افزود: قیمت انواع برنج خارجی رو به بالاست. قیمت سوپر کرنل پاکستانی به کیلویی 55 هزار تومان رسیده است این در حالیست که نرخ این محصول ماه گذشته 40 هزار تومان بود. همچنین قیمت برنج‌های پاکستانی 386 که کیلویی 18 تا 20 هزار تومان بودند امروز به کیلویی 34 تا 35 هزار تومان شده است.

به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه بازار برنج داخلی در شرایط رکود است، افزود: برنج‌ داخلی افزایش قیمت را تجربه نکرده است البته بعد از اینکه تعاونی روستایی اعلام کرد که می‌خواهد برنج‌های پرمحصول خریداری کند قیمت برنج ندا از کیلویی 30 هزار تومان به کیلویی 40 هزار رسید که بعد از گذشت 2 هفته قیمت این نوع برنج نیز افت کرد و به کیلویی 35 هزار تومان رسیده است.

این فعال اقتصادی با اشاره به نرخ انواع برنج‌های ایرانی بسته‌بندی‌شده، افزود: برنج شیرودی کیلویی 44 هزار تومان، برنج ندا کیلویی 42 هزار تومان، هاشمی کیلویی 90 هزار تومان است. اما از آنجایی‌که دولت توانایی مهار واسطه‌ها را ندارد دلال‌ها در بازار با هر نرخی که بخواهند برنج هاشمی را بفروش می‌رسانند و فروشگاه‌های زنجیره‌ای برنج هاشمی را زیر 120 تا 130 هزار تومان عرضه نمی‌کنند.

رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل تاکید کرد: قیمت عرضه برنج در مبدا با قیمت آن در تمام سطوح عرضه متفاوت است و دلال‌ها حدود 60 درصد از این فاصله قیمتی سود عاید آنها می‌شود و این سود نامعقول به این دلیل است که مردم این ذهنیت را دارند که قیمت برنج مانند سال گذشته روزانه رو به جلو می‌رود در حالی‌که امسال رکود بر بازار برنج حاکم شده است.

تقی‌زاده در پاسخ به این پرسش که به نظر شما مردم بیشتر کدام نوع برنج را خریداری می‌کنند؟ افزود: شواهد میدانی نشان می‌دهد به دلیل افت قدرت خرید مردم در استان‌های شمالی مردم به خرید برنج‌های خارجی متمایل شدند و سلیقه آنها به سمت مصرف برنج‌های باکیفیت هندی و پاکستانی رفته است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها