کد خبر: 605559
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۶ ۱۵:۳۰:۰۳
| |

ادامه روند افزایشی قیمت نفت

قیمت نفت در معاملات امروز به دلیل انتظار برای کاهش ذخایر استراتژیک آمریکا و همچنین کاهش تولید اوپک افزایشی شد. البته چند ساعت پس از بازگشایی بازار، بازیگران شاهد نوسان اندکی قیمت هستند.

ادامه روند افزایشی قیمت نفت
کد خبر: 605559
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۶ ۱۵:۳۰:۰۳

به دنبال تقویت انتظارات برای کاهش ذخایر نفت آمریکا و همچنین تصمیم جدید اوپک پلاس برای کاهش بیشتر تولید، قیمت نفت در معاملات امروز هم افزایش یافت.

به گزارش فارس، هر بشکه نفت برنت با 30 سنت افزایش 85.24 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 18 سنت افزایش 80.89 دلار معامله شد.

این افزایش به دنبال انتشار امار موسسه آمریکن پترولیوم در مورد خایر نفت آمریکا صورت گرفت. این آمار نشان داد ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 31 مارس حدود 4.3 میلیون بشکه کاهش یافته است.

آمار رسمی امروز بعدازظهر از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

از دیگر عواملی که همچنان قیمت نفت را افزایشی نگه می‌دارد، تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید بیشتر این گروه است.

تحلیلگران می‌گویند، تاجران به دنبال سرنخ‌هایی در مورد روند اقتصادی آمریکا از طریق آمارهای فرصت‌های شغلی در بخش غیرکشاورزی در آخر این هفته هستند.

این درحالی است که بانک‌های بزرگ در جهان یکی پس از دیگری پیش‌بینی می‌کنند با این تصمیم اوپک، قیمت نفت به شدت بالا برود. درهمین راستا بانک گلدمن ساکس اعلام کرد، کاهش تولید اوپک پلاس می‌تواند کسری قابل توجه بیشتری در بازار ایجاد کند و قیمت نفت را تا آوریل 2024 به 100 دلار در هر بشکه  برساند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها