کد خبر: 612762
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۴ ۱۵:۱۸:۱۱
| |

گلایه یک روزنامه از دستکاری بورس؛ سرخ‌پوشی بازار سرمایه از جنس اصلاح نیست، سقوط است

روزنامه تعادل نوشت: مساله مهم اینجاست چرا مسئولان در بورس دستکاری می‌کنند که نتیجه آن ریزش عمیق‌ و حال وخیم بازار باشد. یک سوال اینجا مطرح می‌شود که چرا بورس تهران متولی ندارد و هر روز شاهد یک دستکاری جدید در بدنه معاملات هستیم.

گلایه یک روزنامه از دستکاری بورس؛ سرخ‌پوشی بازار سرمایه از جنس اصلاح نیست، سقوط است
کد خبر: 612762
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۴ ۱۵:۱۸:۱۱

روزنامه تعادل «دستکاری» در بازار سرمایه اصلی‌ترین علت ریزش‌ بورس دانسته است.

به گزارش تعادل، روز یکشنبه هفته گذشته که ریزش 5.15 درصدی شاخص آغاز شد، قیمت پایانی سهام موجود در بازار افت چندانی نکرده بود؛ اما به واسطه ریزش‌های ادامه‌دار و صف‌های سنگین فروش شاهد کاهش قیمت تک‌سهم‌ها در بازار بودیم. درست است بازار از نیمه بهمن ماه روی مدار صعود بوده و اکنون نیاز به اصلاح دارد اما جنس سرخ‌پوشی بازار اصلاح نیست؛ بلکه به نوعی سقوط است و این روزها سقوط بازار سرمایه باعث شده که باز هم شاهد خروج نقدینگی از چرخه معاملات بازار باشیم. 

این روزنامه در ادامه نوشته است: برخی از کارشناسان می‌گویند که وضعیت بورس بحرانی شده و سازمان بورس از پس وضعیت برنمی‌آید و نمی‌تواند بازار را کنترل کند و باید همان قانون قدیمی که می‌گوید در مواقع بحرانی بورس را تعطیل کرد، اجرایی کند تا پس از آن به واسطه جلسات با کارشناسان حرفه‌ای وضعیت بورس را کنترل کند. اما مساله مهم اینجاست چرا مسوولان در بورس دستکاری می‌کنند که نتیجه آن ریزش عمیق‌ و حال وخیم بازار باشد. یک سوال اینجا مطرح می‌شود که چرا بورس تهران متولی ندارد و هر روز شاهد یک دستکاری جدید در بدنه معاملات هستیم. تا به امروز گفته می‌شد بورس شفاف‌ترین و سودده‌ترین بازار سرمایه‌گذاری است؛ ولی این شفافیت و سوددهی به وسیله مسوولان از بورس گرفته شده و حال نیز تا جایی که می‌توانند به بورس ضربه می‌زنند تا از شکاف ایجاد شده سود ببرند. در اصل می‌توان گفت که تالار شیشه‌ای به واسطه دخالت‌ها با ریزش عمیق مواجه شده است و اگر سایه دستکاری دستوری و امثال این موارد از روی بازار برداشته شود شاهد شرایط بهتری در کلیت معاملات بازار خواهیم بود. 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها