کد خبر: 620529
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۰ ۲۱:۲۲:۱۶
| |

چرا ماکارونی در فروشگاه‌ها توزیع نمی‌شود؟

سخنگوی انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی گفت: تقاضای افزایش قیمت ماکارونی به سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان داده شده است اما هنوز این سازمان موافقت خود را اعلام نکرده است.

چرا ماکارونی در فروشگاه‌ها توزیع نمی‌شود؟
کد خبر: 620529
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۰ ۲۱:۲۲:۱۶

رسول مژده شفق، سخنگوی انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی در خصوص گرانی احتمالی ماکارونی گفت: تقاضای افزایش قیمت ماکارونی به سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان داده شده است اما هنوز این سازمان موافقت خود را اعلام نکرده است و ما منتظریم تا بررسی های لازم و اقدامات کارشناسی را انجام دهند.

به گزارش همشهری، شفق گفت: دولت هنوز قیمت گندم را اعلام نکرده است و باید منتظر باشیم قیمت گندم نهایی شود. البته این افزایش قیمت بعد از یک سال و نیم اتفاق خواهد داد.

او گفت: ما منتظریم تا ببینیم قیمت گندم چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد. دولت یا قیمت گندم را ثابت نگه می دارد یا افزایش می دهد که در هر دو صورت، تغییراتی در قیمت ماکارونی اتفاق خواهد افتاد. از آنجا قیمت گندم و آرد دست دولت است لذا تغییر قیمت آن سهم قابل توجهی روی قیمت ماکارونی دارد. دولت فعلا آرد صنف و صنعت را هنوز به نرخ سال گذشته یعنی ۱۲ و ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم می دهد.

سخنگوی انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی اظهار کرد:‌ سازمان حمایت باید با افزایش قیمت ماکارونی موافقت کند چرا که قیمت تمام شده تولید ماکارونی نسبت به قبل افزایش یافته است و تولید با قیمت فعلی به صرفه نیست. ما از اردیبهشت سال گذشته تاکنون افزایش قیمتی نداشتیم.

مژده شفق در خصوص اینکه می گویند ماکارونی در بازار کم است و ویزیتورها ثبت سفارش از فروشگاه ها انجام نمی دهند، گفت: هیچ دلیلی ندارد که ویزیتورها سفارشات فروشگاه ها را ثبت نکنند چرا که تولید در حال انجام است و هیچ کمبودی نداریم که بازار مصرف تحت الشعاع قرار بگیرد.

این فعال اقتصادی معتقد است گرانی کاهش مصرف ماکارونی به دنبال خواهد داشت. وی گفت: ماکارونی یک غذای جایگزین است و بعد از گران شدن برنج، تمایل‌ها برای مصرف ماکارونی افزایش پیدا کرد و از آنجایی‌که رشد قیمت سایر اقلام را هم شاهد هستیم که نسبت به ماکارونی هم بیشتر است از این‌رو به احتمال زیاد در ماه‌های آینده میزان مصرف متعادل می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها