کد خبر: 626407
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۶ ۱۱:۱۰:۴۱
| |

کدام کشورها نفت روسیه را «سفید‌شویی» می‌کنند؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: کاهش سقف قیمتی با مخالفت برخی از اعضای اتحادیه اروپا مواجه شده‌است و معتقدند محصولاتی که با نفت روسیه در کشورهای دیگر «سفیدشویی» می‌شوند هم باید تحریم شوند زیرا درآمد چشمگیری برای پوتین دارند.

کدام کشورها نفت روسیه را «سفید‌شویی» می‌کنند؟
کد خبر: 626407
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۶ ۱۱:۱۰:۴۱

روزنامه دنیای اقتصادر در گزارشی نقشه آمریکایی‌ها برای نفت روسیه نوشته است.

به گزارش دنیای اقتصاد، آمریکا نفت روسیه را تحریم کرد اما محصولات و مشتقات نفتی روسیه همچنان در بازار حضور دارند. به گفته یکی از مقامات آمریکایی تحریم و تعیین سقف قیمتی بر نفت روسیه ۵۰‌درصد از درآمد نفتی دولت کرملین را کاهش داده‌است. از سوی دیگر یک کارشناس تحلیلگر انرژی معتقد است زیر چتر سقف قیمتی و تحریم‌ها، صادرات نفت روسیه «به‌صورت شگفت‌‌‌‌‌‌انگیزی پایدار بوده‌است.»

این روزنامه در ادامه نوشته است: نمی‌توان منکر تاثیر سقف قیمتی ۶۰ دلاری بر درآمدهای پوتین شد، همان‌طور که نمی‌توان افزایش صادرات نفت روسیه را نادیده گرفت...کاهش سقف قیمتی با مخالفت برخی از اعضای اتحادیه اروپا مواجه شده‌است و معتقدند محصولاتی که با نفت روسیه در کشورهای دیگر «سفیدشویی» می‌شوند هم باید تحریم شوند زیرا درآمد چشمگیری برای پوتین دارند.

دنیای اقتصاد اضافه کرده است: از آنجا‌که پرخاشگری روسیه علیه اوکراین ادامه دارد، پشتیبانی از اوکراین امری منطقی و اجازه به روسیه برای استفاده از این سود هنگفت غیرمنطقی است. بیشتر درآمدهای ارزی روسیه از طریق نفت تامین می‌شود. صرف نظر از اینکه چه کسی در ۲۰ سال‌آینده کرملین را کنترل خواهد کرد، به‌‌‌‌‌‌نظر نمی‌رسد روسیه به یک دموکراسی صلح‌‌‌‌‌‌طلب تبدیل شود که به مرزهای بین‌المللی احترام بگذارد، بنابراین غرب به یک راهبرد مهار اقتصادی در بلندمدت نیاز دارد که در آن روسیه به صادرات نفت ادامه دهد اما با سقف قیمتی که با هر اقدام تجاوزکارانه کوتاه‌تر شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها