کد خبر: 629737
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۷ ۰۹:۰۰:۱۰
| |

قرار نیست تحویل خودروهای وارداتی کلید بخورد؛ اقدام وزیر صمت «نمادین» بود!

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: تحویل خودروهای وارداتی به صورت نمادین است و نمی‌توان آن را آغاز فرآیند تحویل خودروهای وارداتی دانست.

قرار نیست تحویل خودروهای وارداتی کلید بخورد؛ اقدام وزیر صمت «نمادین» بود!
کد خبر: 629737
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۷ ۰۹:۰۰:۱۰

روزنامه دنیای اقتصاد تحویل خودروهای وارداتی به مشتریان در حاشیه یک نمایشگاه دولتی را «نمادین» دانسته و نوشته قرار نیست تحویل خودروهای وارداتی کلید بخورد.

به گزارش دنیای اقتصاد، دو سال از فرمان رئیس‌جمهور مبنی بر آزادسازی واردات خودرو می‌گذرد. این در شرایطی است که ابلاغ آیین‌نامه واردات نیز یک‌سالگی خود را رد کرده است. حال در شرایطی که ۶ماه نیز از ثبت‌نام متقاضیان خودروی خارجی می‌گذرد، روز گذشته وزیر صمت به‌طور نمادین و در نمایشگاهی به نام «روایت خدمت، وعده، وفا» تعدادی از خودروهای ثبت‌نامی را تحویل مشتریان داد.

این روزنامه در ادامه نوشته است: اطلاعاتی در دسترس نیست که تعداد خودروهای تحویل‌داده‌شده به چه میزان است، اما مشخص است که تحویل این خودروها به صورت نمادین است و نمی‌توان آن را آغاز فرآیند تحویل خودروهای وارداتی دانست. شاهد این موضوع بخشی از صحبت‌های علی‌آبادی در حاشیه این مراسم است که تاکید کرده: «امیدواریم خودروها طی ماه‌های آینده تحویل داده شوند.» بنابراین قرار نیست با این حرکت نمادین، تحویل خودروهای وارداتی به طور رسمی کلید بخورد.

دنیای اقتصاد افزوده است: مشخص نیست حالا دیگر دقیقا چه مانعی وجود دارد که اجازه تحویل خودروهای وارداتی را به متقاضیانی که از اسفندماه سال گذشته بخشی از پول این محصولات را هم پرداخته کرده‌اند نمی‌دهد. پیش از این گفته می‌شد که نهادهایی همچون سازمان ملی استاندارد، سازمان محیط زیست، گمرک و غیره در تاخیر به وجود آمده موثر بوده‌اند، اما اکنون که دیگر به گفته مهدی ضیغمی، معاون وزیر صمت، پنج‌هزار خودرو وارد کشور شده، دیگر بهانه‌ای برای تحویل ندادن خودروها وجود ندارد. اگر هم همچنان مانعی ایفای نقش می‌کند بهتر است به جای برخی از اقدامات نمادین، سیاستگذار نسبت به توضیح این موانع در گام اول و رفع آنها در گام بعدی اقدام کند تا تحویل خودروها مانند ابلاغ آیین‌نامه، یک‌سالگی ثبت‌نام متقاضیان را هم رد نکند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها