کد خبر: 633927
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۸ ۰۸:۴۵:۰۰
| |

روزنامه حامی دولت خبر داد: کاهش ۳.۳ درصدی قیمت مسکن در تهران!

روزنامه همشهری نوشت: خریداران در این‌ماه به‌طور میانگین 3/3درصد کمتر از خریداران مردادماه برای خرید ملک مسکونی پول داده‌اند.

روزنامه حامی دولت خبر داد: کاهش ۳.۳ درصدی قیمت مسکن در تهران!
کد خبر: 633927
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۸ ۰۸:۴۵:۰۰

روزنامه همشهری از کاهش ۳.۳ درصدی قیمت مسمن در تهران خبر داده است.

به گزارش همشهری، میانگین قیمت مسکن شهر تهران، در پایان تابستان1396 حدود 4/5میلیون تومان بود و در آذر1401، این رقم از 48میلیون تومان نیز گذشت. در ادامه، با موج جدید تنش قیمتی در بازار ارز که در پاییز و زمستان1401 به‌راه افتاد، میانگین قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران براساس محاسبات غیررسمی به محدوده 60میلیون تومان هم رسید؛ اما از اوایل اسفندماه با تغییر روند بازار ارز آزاد، عملا فاز صعودی قیمت‌ها در بازار مسکن نیز به پایان رسید. در ادامه، اگرچه هیچ‌گونه آمار رسمی از وضعیت معاملات و قیمت‌های بازار مسکن منتشر نشد؛ اما بررسی‌های میدانی حکایت از این داشت که قیمت پیشنهادی فروشندگان برای فروش املاک مسکونی تا 25درصد در مناطق مختلف با کاهش مواجه بوده است.

این روزنامه افزوده است: در ادامه، با عقب‌نشینی خریداران، فروشندگان پول لازم، دست‌به‌کار تخفیف شدند و با طولانی و عمیق‌تر شدن رکود، روند کاهشی قیمت مسکن نیز شتاب گرفت تا جایی که خریداران ملک در 6‌ماه اول امسال، در مقایسه با خریداران ماه‌های قبل به قیمت‌های مناسب‌تری خرید کردند. این اتفاق، براساس آمارهای بانک مرکزی در شهریورماه نیز به نحو مطلوبی ادامه داشته و خریداران در این‌ماه به‌طور میانگین 3/3درصد کمتر از خریداران مردادماه برای خرید ملک مسکونی پول داده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها