کد خبر: 646814
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۲ ۱۲:۵۰:۲۱
| |

پیش‌بینی هشدارآمیز قیمت مسکن در سال آینده؛ افزایش قیمت‌ها قطعی است

یک کارشناس بازار مسکن گفت: با توجه به این وضعیت، گران شدن قیمت مسکن در سال جدید یک امر قطعی و اجتناب ناپذیر به حساب می‌آید و مردم باید منتظر رشد بهای خانه باشند.

پیش‌بینی هشدارآمیز قیمت مسکن در سال آینده؛ افزایش قیمت‌ها قطعی است
کد خبر: 646814
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۲ ۱۲:۵۰:۲۱

ناصر چمنی، کارشناس بازار مسکن در رابطه با آینده بازار مسکن با توجه به رکود فعلی بازار و حجم پایین معاملات اظهار کرد: یکی از ریشه‌های رکود بازار مسکن، کاهش قدرت خرید مردم است. درصد بزرگی از جامعه به طور کامل از تهیه مسکن عاجز شدند و نمی‌توان این حقیقت آشکار را کتمان کرد. حجم معاملات به پایین‌ترین حد خود رسیده و در طول روز خرید و فروش کمی صورت می گیرد.

به گزارش گسترش نیوز، این فعال کارگری در ادامه خاطرنشان کرد: دولت تصور اشتباهی از بازار دارد و این وضعیت را به آرامش یا اصطلاحات این چنینی تعبیر می کند که کاملا غلط است. در حال حاضر، چیزی به اسم کاهش قیمت مسکن محلی از اعراب ندارد؛ بلکه میزان تقاضا به شدت پایین آمده و نسبت به گذشته، خریدار خاصی در بازار وجود ندارد.

چمنی ضمن انتقاد از عملکرد دولت گفت: متاسفانه برخی اقدامات و تصمیمات دولت باعث افزایش قیمت خانه می شود. بحث اخذ مالیات‌ها یکی از مواردی است که به نوعی به بازار شوک منفی وارد می کند. در لایحه بودجه ۱۴۰۳ نیز احکام مربوط به این بحث مطرح شده که بیشترین فشار را مستاجران متحمل خواهند شد و در این مسئله تردیدی وجود ندارد.

او در ادامه مطرح کرد: بنا به یک قانون نانوشته، در آستانه سال نو تمام اقلام خوراکی و غیر خوراکی به شکل فزاینده‌ای گران می‌شوند. با توجه به این وضعیت، گران شدن قیمت مسکن در سال جدید یک امر قطعی و اجتناب ناپذیر به حساب می‌آید و مردم باید منتظر رشد بهای خانه باشند. با این حال، علی‌رغم دیدگاه‌های سایر تحلیلگران حوزه مسکن، انتظار نمی‌رود که میزان رشد نرخ ها به طور قابل توجهی بالا باشد. پس از انتخابات مجلس و شروع به کار نمایندگان جدید در سال آینده، بازار با شوک تازه‌ای مواجه خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • کارشناس ارسالی در
    سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲

    با سلام و احترام
    کارشناس عزیز لطفا کمی واقع بین تر باشید
    وقتی مردم پولی ندارند که حتی شکم خود را سیر کنند چگونه میتوانند به فکر خرید خانه باشند ، حال فرض کنید قیمت مسکن 10 برابر یا صد برابر یا .... شود چه فرقی میکند؟! هر چه قیمت بیشتر جهش داشته باشد مسلما رکود عمیق تر میشود و از طرفی مشکلات و عوارض جانبی اجتماعی بیشتر میشود و عواقب آن خطرناکتر خواهد بود .
    پس بنابر این ، این تحلیل بیشتر شبیه یک تحلیل رویایی و محبوب صنف املاکی ها و واسطه های ملکی بنظر میرسد .

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها