کد خبر: 653566
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۴ ۱۱:۵۵:۱۸
| |

تفاوت عجیب قیمت عمده‌فروشی و خرده‌فروشی خرما!

هر کیلو خرمای مجول در بازار تختی که بازار عمده‌فروشی خرما است ۶۰۰ هزار تومان است. اما در خرده‌فروشی‌ها و مغازه‌های خشکبارفروشی سطح شهر تهران قیمت آن ۹۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

تفاوت عجیب قیمت عمده‌فروشی و خرده‌فروشی خرما!
کد خبر: 653566
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۴ ۱۱:۵۵:۱۸

قیمت خرما در عمده‌فروشی‌ها بسیار پایین‌تر از خرده‌فروشی‌های سطح شهر است. علت اصلی آن این است که در بازار خرمای تهران محصول به صورت عمده و در هم (ریز و درشت) فروخته می‌شود. کاسبانی که از بازارهای اصلی مانند بازار خرمای تختی، خرید می‌کنند محصول را جدا کرده و آن را به صورت درجه یک و دو و سه بسته‌بندی می‌کنند و با قیمت‌های بالاتر به مصرف‌کننده نهایی می‌فروشند. هر چند خرده‌فروشی‌ها مجازند ۲۰ درصد به قیمت کالای خود اضافه و آن را عرضه کنند اما در موارد زیادی این اصل رعایت نمی‌شود و آنها جنس خود را با سودهای دوبل و حتی سوبل می‌فروشند.

به گزارش همشهری آنلاین، در حال حاضر،گران‌ترین رقم خرما در بازار ایران خرمای مَجول است. خرمای مجول، به لحاظ اندازه از خرماهای دیگر بزرگ‌تر و تیره‌تر است. این خرما چندان در بازار یافت نمی‌شود و به نوعی کمیاب است و به همین علت هم گران است. هر کیلو خرمای مجول در بازار تختی که بازار عمده‌فروشی خرما است ۶۰۰ هزار تومان است. اما در خرده‌فروشی‌ها و مغازه‌های خشکبارفروشی سطح شهر تهران قیمت آن ۹۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

خرما پیارم از دیگر ارقام گران خرما در بازار ایران است. هر کیلو خرما پیارم درجه یک در عمده‌فروشی‌های خیابان تختی ۲۰۰ هزار تا ۲۴۰ هزار تومان است که این قیمت در خرده‌فروشی‌های سطح شهر به ۲۸۰ هزار تا ۳۵۰ هزار تومان هم می‌رسد.

هر کیلو رطب در عمده‌فروشی‌های این راسته ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است درحالی‌که کارتن ۶۰۰ گرمی رطب مضافتی در سوپرمارکت‌های تهران بیش از ۱۲۰ هزار تومان قیمت دارد و هر کیلوی آن تا ۱۶۰ هزار تومان هم فروخته شود.

ارزان‌ترین خرمای موجود در بازار، خرمای کبکاب دشتستان است که در بازار خرمای تهران هر کیلوی آن از ۳۵ هزار تا ۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود و در مغازه‌ها حدودا ۵۰ هزار تومان است. هر کیلو خرمای زاهدی درجه یک هم ۷۰ هزار تومان است که در خرده‌فروشی‌ها ۸۰ تا ۱۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها