کد خبر: 223746
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۳ ۱۰:۲۵:۰۰
| |

سازمان ملل به دنبال ارسال کمک‌های بشردوستانه به کره شمالی

منابع دیپلماتیک می‌گویند که شورای امنیت آماده حمایت از پیشنهاد سازمان ملل برای برداشتن برخی از موانعی است که تحریم‌های سختگیرانه علیه کره شمالی سر راه ارسال کمک‌های بشر دوستانه به این کشور قرار داده‌اند.

سازمان ملل به دنبال ارسال کمک‌های بشردوستانه به کره شمالی
کد خبر: 223746
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۳ ۱۰:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| بر اساس گزارش مقامات سازمان ملل، بحران انسانی کره شمالی ابتلای بیش از 10 میلیون تن (نزدیک به نیمی از جمعیت این کشور) به سوءتغذیه را در پی داشته است.

بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل، تحریم‌ها نباید بر کمک‌های بشردوستانه تاثیری بگذارد اما سازمان‌های امدادی بر این باورند که اقدامات سختگیرانه بانکی و تجاری با ایجاد موانع بروکراتیک، روند تامین نیازهای حیاتی را کند می‌کنند.

یک طرح پیشنهادی که ماه گذشته از سوی سازمان ملل ارائه شد، دستورالعمل مشخصی را برای سازمان‌های امدادرسان و دولت‌ها تعیین می‌کند تا برای معافیت از تحریم‌ها علیه کره شمالی اقدام کنند.

انتظار می‌رود کمیته تحریم‌های سازمان ملل پس از چند هفته مذاکره تاییدیه نهایی خود را در خصوص این دستورالعمل جدید ارائه کند.

به محض تایید این طرح، اطلاعیه‌ای به 193 کشور عضو سازمان ملل ارسال می‌شود تا در جریان "مکانیزم معافیت اقدامات بشردوستانه" که ارسال کمک‌های انسانی به کره شمالی را بهبود می‌بخشد، قرار گیرند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا خواستار اعمال حداکثر فشار علیه کره شمالی شده تا کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را به عمل به تعهدش مبنی بر خلع سلاح هسته‌ای وادار کند.

پس از آن که روسیه و چین خواستار کاهش فشارها علیه کره شمالی شدند، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل اظهار کرد، سازمان ملل تا اقدام کره شمالی برای خلع سلاح هسته‌ای نباید هیچ اقدامی صورت دهد.

یکی از مقامات سازمان ملل اظهار کرد، این معافیت تنها برای تامین نیازهای حیاتی کره شمالی صورت خواهد گرفت و جزییات درخواست‌ها برای این معافیت بررسی خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها