کد خبر: 226259
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۳ ۱۳:۲۸:۰۰
| |

سرمایه‌گذاری آمریکا و ژاپن روی جزیره گوآم

پروژه چندین میلیارد دلاری توسعه جزیره گوآم به عنوان یک پایگاه برای تفنگداران دریایی آمریکا با همکاری ژاپن اجرایی می‌شود.

سرمایه‌گذاری آمریکا و ژاپن روی جزیره گوآم
کد خبر: 226259
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۳ ۱۳:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| هزینه بخشی از این پروژه 8.7 میلیارد دلاری را که بیش از پنج میلیارد دلار می‌شود، آمریکا و ژاپن هم باقیمانده آن را تامین می‌کنند. تدارکات و تغییرات در گوآم با این هدف انجام می‌شود که جزیره مذکور آماده پشتیبانی از بیش از 4000 تفنگدار دریایی شود که طی یک دهه آتی وارد آنجا می‌شوند.

به گزارش استارز اند استریپز، دنیل ترنر، فرمانده فرماندهی مهندسی تاسیسات دریایی تفنگداران گفت: این پروژه شاهد پیشرفت است. ما در مراحل اولیه پایگاه اصلی هستیم... رهبران ارشد از فعالیت ما رضایت کامل دارند زیرا ما پیشرفتی واقعی را نشان می‌دهیم و این روند سرعت می‌گیرد.

حدود 60 پروژه در این جزیره باید تکمیل شوند که شامل ساخت پادگان‌های جدید هم می‌شوند. این جزیره در حال حاضر زیرساخت‌های نظامی چشمگیری دارد و پایگاه نیروی هوایی اندرسون آمریکا در آنجا واقع شده است.

انتقال پایگاه تفنگداران دریایی آمریکا به گوآم در پی شکایات مکرر شهروندان ژاپنی از حضور نظامیان آمریکایی در اوکیناوا صورت می‌گیرد. اکثر ساکنان اوکیناوا با حضور تفنگداران آمریکایی مخالف هستند و برخی سیاستمداران محلی مانند فرماندار سابق اوکیناوا مواضع سرسختانه‌ای علیه این پایگاه آمریکا داشتند.

در سال 1995 تجاوز سه نیروی آمریکایی به دختر بچه‌ای 12 ساله در اوکیناوا اعتراضات گسترده‌ای را رقم زد. وقوع چنین جرایمی از سوی نظامیان آمریکایی موجب شده است که تنش‌ها میان ساکنان محلی و این افراد بالا بگیرد. توکیو و واشنگتن در تلاش برای حل این معضل سال 2008 توافقی را به امضا رساندند که طبق آن هزاران نیروی آمریکایی از اوکیناوا به گوآم، هاوایی و استرالیا منتقل شوند.

براساس این توافق، باید بخشی از نظامیان آمریکایی مستقر در اوکیناوا هم به یک شهر در یک منطقه دورافتاده منتقل می‌شدند اما همین سازش هم برای ساکنان محلی رضایت‌بخش نیست.

براساس گزارش روز شنبه "جپن تایمز"، حدود 70 هزار تن از مردم با انتقال نظامیان آمریکایی به بخش‌های دور افتاده کشورشان هم مخالفت کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها