کد خبر: 232578
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۴ ۱۱:۴۲:۰۰
| |

تشکیل نیروی مشترک برای ایجاد آتش‌بس در طرابلس/آمریکا از دولت وفاق ملی لیبی حمایت کرد

گروه اعزامی سازمان ملل به لیبی از تشکیل نیروی مشترک با هدف جدا کردن نیروهای متخاصم و پایان دادن به درگیری‌ها در طرابلس خبر داد.

تشکیل نیروی مشترک برای ایجاد آتش‌بس در طرابلس/آمریکا از دولت وفاق ملی لیبی حمایت کرد
کد خبر: 232578
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۴ ۱۱:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| هیئت اعزامی سازمان ملل به لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این هیئت یک نشست فنی و نظامی درباره تدابیر امنیتی در طرابلس برگزار کرده است.

به گزارش الشرق الاوسط، بر اساس بیانیه این هیئت، در این جلسته بر سر ایجاد یک مکانیزم تشکیل نیروی مشترک برای جدا کردن طرف‌های درگیر و پایان دادن به درگیری‌ها در طرابلس توافق شد.

همچنین در این جلسه نقش، عملکرد و ساختار این نیروها تعریف شد.

در بیانیه هیئت اعزامی سازمان ملل در این باره آمده است که هدف از تشکیل نیروی مشترک تثبیت آتش‌بس و بازگرداندن زندگی عادی به مناطقی است که شاهد درگیری هستند.

از سوی دیگر، سفارت آمریکا در لیبی در بیانیه‌ای بار دیگر اعلام کرد که از دولت وفاق ملی این کشور به ریاست فائز السراج حمایت خواهد کرد.

در این بیانیه ‌آمده است: فائز السراج پنجشنبه با دونالد بلوم، سفیر فوق‌العاده آمریکا در تونس و ژنرال توماس والدهاوزر، فرمانده نظامیان آمریکا در آفریقا دیدار کرد. در این دیدار درباره اوضاع امنیتی طرابلس و راه‌های همکاری آمریکا و لیبی بحث و تبادل نظر شد.

سفارت آمریکا در لیبی پیشتر نیز از همه طرف‌های درگیر در لیبی خواسته بود که به توافق با دولت وفاق ملّی پایبند باشند و طبق توافق آتش‌بس، از هرگونه خشونت در طرابلس خودداری کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها