کد خبر: 242387
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۱ ۱۳:۴۶:۰۰
| |

اعتمادآنلاین از آخرین وضعیت خانواده آل‌سعود گزارش می‌دهد

عربستان در انتظار تحولات سیاسی بزرگ

در حالی که اخبار رسیده از داخل خانواده آل‌سعود حکایت از تلاش گسترده برای متقاعد کردن بن سلمان جهت کناره‌گیری از ولیعهدی دارد، برخی از رسانه‌های عربی از دست به کار شدن پدرش جهت حفظ تاج و تخت خود حتی با قربانی کردن پسرش سخن می‌گویند.

عربستان در انتظار تحولات سیاسی بزرگ
کد خبر: 242387
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۱ ۱۳:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| مجتهد فعال توییتری در صفحه خود در فضای مجازی خبر داد ارکان خانواده حاکم بر عربستان، به بن سلمان پیشنهاد کردند در مقابل کناره‌گیری از ولیعهدی بقیه پست‌ها را برایش تضمین خواهند کرد و اجازه محاکمه و تعقیت او را هم نخواهند داد، اما در صورتی که او به خواست خانواده تن ندهد سرنوشتی جز خلع از ولیعهدی و برکناری در انتظارش نخواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین ، بن سلمان نیز ضمن رد این پیشنهاد به آنها گفته است از هیچ یک از منصب‌های خود استعفا نخواهد داد و آنها هم قادر به خلع وی از قدرت نخواهند بود، اما حاضر است برای حفظ جایگاه خود جنگ در یمن را متوقف و به محاصره قطر هم پایان دهد و حاضر است هر مبلغی که ترکیه به عنوان حق‌السکوت درخواست کند هم بپردازد.

در چارچوب جنگ و جدل دایر در داخل خانواده آل سعود، رسانه‌های عربی هم از تکاپوی سلمان بن عبدالعزیز برای حفظ تاج و تخت خود سخن می‌گویند، امری که حتی در صورت نیاز با قربانی کردن فرزندش محمد هم باید انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الخلیج آنلاین، یکی از کسانی که قرار است در چارچوب این طرح قربانی شود عادل الجبیر است که گفته می‌شود قرار است به عنوان اولین قربانی به‌زودی از کار بر کنار شود. به اعتقاد کارشناسان وزارت خارجه عربستان در برهه پیش رو بار سنگین ترمیم چهره مخدوش‌شده عربستان را بعد از قتل خاشقجی به عهده خواهد گرفت و این امر مستلزم حضور چهره‌ای جدید در رأس آن است.

در کنار این‌ها عدم بازگشت خالد بن سلمان برادر ولیعهد عربستان به محل کار خود در واشنگتن گمانه‌زنی‌ها در رابطه تغییرات در ساختار قدرت را در ریاض بیشتر قوی‌تر می‌کند.

به اعتقاد کارشناسان، خالد بن سلمان که بعد از رسوایی قتل خاشقجی برای برخی مشاوره‌ها، محل کار خود به عنوان سفیر ریاض در واشنگتن را ترک و چندهفته‌ای است که در ریاض به سر می‌برد مهمترین گزینه برای جایگزینی الجبیر محسوب می‌شود تا به نوعی باجی از سوی خانواده سلطنتی برای کنار گذاشتن محمد بن سلمان محسوب شود.

امروز عربستان شاهد تلاش در دو خط موازی یکی برای حفظ تاج و تخت و دیگری برای حفظ ساختار حاکمیت با چاشنی انتقام‌گیری از بن سلمان است که برای هر یک از اینها در قالب اهدافش سعی در از سر گذراندن رسوایی خاشقجی دارد، به شرط آنکه سرنوشت به سلمان اجازه زندگی بیشتر را بدهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها