کد خبر: 260782
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

تاکید فرانسه بر اهمیت تصمیم مردم سوریه در آینده اسد

وزیر خارجه فرانسه به حضور «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در فرآیند سیاسی این کشور اعتراف کرد و گفت: مردم سوریه باید خودشان درباره آینده تصمیم‌گیری کنند.

تاکید فرانسه بر اهمیت تصمیم مردم سوریه در آینده اسد
کد خبر: 260782
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «ژان ایو لودریان» در کنفرانس خبری مشترک با «ایمن الصفدی» همتای اردنی خود در امان پایتخت این کشور، بر پایبندی پاریس به راه حل سیاسی برای بحران سوریه تاکید و خاطرنشان کرد که انتخابات بخشی از این فرآیند است.


وی روند صلح در سوریه را مبتنی بر برگزاری انتخابات شفاف دانست و در عین حال گفت که تحقق این موضوع در چارچوب صلح مورد توافق از سوی همه طرف های سوری و نیز انتخابات مبتنی بر اصلاح قانون اساسی امکان پذیر است.


لودریان درباره ادامه بحران و حضور تروریست ها نیز گفت: جنگ علیه داعش پایان نیافته و اشتباه است اگر تصور شود که داعش به طور کامل از بین رفته است.


اظهارات لودریان در حالی است که ماه دسامبر (آذر-دی) گذشته وزارت خارجه فرانسه بقای اسد در قدرت را پس از تحقق آشتی ملی در این کشور، امری غیر واقعی دانست.


سوریه در هفت سال گذشته شاهد جنگ داخلی و حضور گروه‌های تروریستی حمایت شده از سوی کشورهای غربی- عربی است که تاکنون صدها هزار کشته و میلیون ها نفر آواره در داخل و خارج این کشور به جا گذاشته است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها