کد خبر: 261730
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ۱۳:۱۲:۰۰
| |

آلمان؛ میزبان کنفرانس بین‌المللی یمن

وزیر خارجه آلمان اعلام کرد، برلین امروز، چهارشنبه میزبان نشستی بین‌المللی برای پشتیبانی از اقدامات صلح سازمان ملل در یمن است.

آلمان؛ میزبان کنفرانس بین‌المللی یمن
کد خبر: 261730
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ۱۳:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از مذاکرات و توافق‌های استکهلم، آلمان شرکای بین‌المللی و بازیگران کلیدی (در صحنه یمن) را برای برقراری صلح در یمن دعوت کرده است.

ماس تاکید کرد، توافقی که طی مذاکرت ماه گذشته میلادی در استکهلم میان طرف‌های درگیری به‌دست‌آمده، «پنجره‌ای از فرصت واقعی» را برای دست‌یابی به پیشرفت بیشتر در این زمینه گشوده است.

وزیر امور خارجه آلمان افزود: باید تلاش کنیم تا حمایت جامعه بین‌المللی درخصوص روند پیش‌رو را به سازنده‌ترین و قدرتمندترین حد ممکن برسانیم که حصول اطمینان از عدم وجود مانعی برای پیشرفت در زمینه سرمایه یا روند اجرایی را شامل می‌شود.

بنابر اعلام وزارت خارجه آلمان، مارتین گریفیث، نماینده ویژه سازمان ملل در یمن و لیز گراندی، هماهنگ‌کننده سازمان ملل در یمن نیز در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

در روز 13 دسامبر مذاکرات صلح یمن با دست‌یابی به توافق آتش‌بس در حدیده به پایان رسید.

با این حال در میانه اتهامات مطرح‌شده درباره نقض آتش‌بس و ادامه درگیری در دیگر بخش‌های این کشور، طرف‌های حاضر در درگیری از حدیده خارج نشده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها