کد خبر: 262677
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ۱۴:۵۶:۰۰
| |

افزایش 318 درصدی متقاضیان پناهندگی در عربستان سعودی

به گزارش الجزیره،آمارهای کمیساریای عالی امور پناهندگان نشان می‌دهد که تعداد متقاضیان پناهندگی در عربستان سعودی در سال 2017 در مقایسه با سال 2012 میلادی،  318 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که به گزارش مجله اکونومیست لندن، درخواست‌های پناهندگی که توسط کمیساریای عالی امور پناهندگان ثبت می‌شود، حقیقت کامل را نشان نمی‌دهد، چرا که بیشتر سعودی‌های ناراضی از اوضاع داخلی این کشور جرأت تقاضای پناهندگی ندارند.

افزایش 318 درصدی متقاضیان پناهندگی در عربستان سعودی
کد خبر: 262677
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ۱۴:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| مجله اکونومیست انگلیس نوشت که موضوع فرار اخیر «رهف القنون» دختر جوان سعودی و پناهندگی وی به کانادا توجه افکار جهان را به وضعیت هزاران زن و مرد سعودی که از شرایط سخت عربستان می‌گریزند، جلب کرده است.

به گزارش الجزیره، آمارهای کمیساریای عالی امور پناهندگان نشان می‌دهد که تعداد متقاضیان پناهندگی در عربستان سعودی در سال 2017 در مقایسه با سال 2012 میلادی، 318 درصد افزایش یافته است.

کمیساریای پناهندگان وابسته به سازمان ملل تأکید می‌کند که تعداد متقاضیان پناهندگی سعودی در سال 2017 به حدود 815 نفر رسیده است حال آنکه این رقم در سال 2012 کمتر از 200 نفر بوده است. این مجله انگلیسی می‌نویسد که تعداد متقاضیان پناهندگی در سال 2017 بسیار کمتر از سال 2016 بوده است.

بر اساس تحلیل مجله اکونومیست، دلیل افزایش وخامت اوضاع پناهندگی سرکوب مخالفان توسط سران سعودی است اما این افزایش فقط به دوره انتصاب «محمد بن سلمان» به ولیعهدی در سال 2017 مرتبط نمی‌شود بلکه قبل از این سال نیز روند رو به افزایش آن ثبت شده است.

به گزارش این مجله، درخواست‌های پناهندگی که توسط کمیساریای عالی امور پناهندگان ثبت می‌شود، حقیقت کامل را نشان نمی‌دهد، چرا که بیشتر سعودی‌های ناراضی از اوضاع داخلی این کشور جرأت تقاضای پناهندگی ندارند.

این مجله انگلیسی به وضعیت «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقدی استناد می‌کند که در کنسولگری کشورش در استانبول به قتل رسید. بر این اساس که وی درخواست پناهندگی نداده بود زیرا خود را مخالف نظام سعودی نمی‌دانست اما از ترس آزار و اذیتی که به دلیل انتقاداتش نسبت به برخی فعالیت‌ها در ریاض متوجه او بود،‌ به آمریکا گریخت.

مجله اکونومیست تأکید می‌کند رویکرد تبعید اختیاری که خاشقجی انتخاب کرده بود، در حال حاضر توسط بسیاری از سعودی‌های لیبرال و آزادی‌خواهی که در لندن و واشنگتن، دو مقر انتخابی بسیاری از مخالفان سعودی حضور دارند، در پیش گرفته شده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها