کد خبر: 267338
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۰۹:۴۸:۰۸
| |

لایه‌های پنهان دیدار مرزی نخست‌وزیران عراق و اردن

در یک اقدام سمبلیک، نخست‌وزیران عراق و اردن در منطقه مرزی طربیل با یکدیگر ملاقات کردند.

لایه‌های پنهان دیدار مرزی نخست‌وزیران عراق و اردن
کد خبر: 267338
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۰۹:۴۸:۰۸

اعتمادآنلاین| رسانه‌های عراقی و اردنی خبر دادند این نشست در یک خیمه که ظاهرا برای همین منظور در منطقه مرزی بین دو کشور احداث شده بود، برگزار شد.


به گزارش اعتمادآنلاین، گرچه رسانه‌ها اعلام کردند دیدار دو نخست‌وزیر در فاصله 370 کیلومتری امان و 570 کیلومتری بغداد، با بازگشت مقادیر قابل توجهی از آثار باستانی همراه بوده وشاهد امضای قرارداد فروش نفت با قیمتی پایین تر از قیمت بازار به اردن هم بوده است اما مسئله قابل توجه بزرگتری نیز در این میان مورد بحث وبررسی قرار گرفته است.


بر اساس این توافق، علاوه بر نفتی که به وسیله تانکر از کرکوک به اردن منتقل می‌شود، خط لوله‌ای نیز بین دو کشور و دقیقا بین بصره واردن احداث خواهد شد تا نفت عراق از این طریق به اردن صادر شود؛ علاوه بر این، مقرر شد اردن در ازای نفت خریداری‌شده از عراق‌، برق به این کشور تهاتر کند.


امضای این توافق آن هم در سطح نخست‌وزیران دو کشور و در حالی‌که تنها یک روز از ملاقات وزرای برق و نیروی عراق وایران نمی‌گذرد، توجه بیشتر دیگر شرکای اقتصادی عراق در رابطه با تلاش‌های صورت‌گرفته رقبای اقتصادی یا به تعبیری منطقه‌ای و سیاسی، جهت گرفتن بازارهای آنها را طلب می‌کند.


شبکه آمریکایی الحره نیز در گزارشی در این رابطه خاطر نشان کرد: واشنگتن به بغداد خبر داده است که برای مدت زمان طولانی نمی‌تواند این کشور را از پایبندی به تحریم‌های ایران مستثنی کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها