کد خبر: 267664
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ۰۹:۵۰:۰۰
| |

روایت رسانه‌های افغانستان از 9 میلیارد دلار بر‌ باد‌ رفته در بخش مبارزه با مواد مخدر

در حالی که رسانه‌های افغانستانی و بی‌طرف از نقش عمده نیروهای اشغالگر آمریکایی در بسط و گسترش کاشت و تولید مواد مخدر در افغانستان سخن می‌گویند، آمریکایی‌ها دولت کابل را به بی‌تدبیری در کنترل این مسئله متهم می‌کنند.

روایت رسانه‌های افغانستان از 9 میلیارد دلار بر‌ باد‌ رفته در بخش مبارزه با مواد مخدر
کد خبر: 267664
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ۰۹:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بازرس ویژه ایالات متحده آمریکا برای بازسازی افغانستان، در گزارش جدیدش ادعا کرد یک‌سوم مواد مخدر تولیدشده در افغانستان، در بخش‌های تحت حاکمیت دولت مرکزی کشت می‌شود.


به گزارش اعتمادآنلاین و به نقل از خبرگزاری صدای افغان، بازرس ویژه آمریکایی در گزارش خود آورده است: در 18 سال اخیر، 9 میلیارد دلار در بخش مبارزه با مواد مخدر در افغانستان هزینه شده است، اما این کشور هنوز هم بزرگ‌ترین تولید کننده موادمخدر جهان شناخته می‌شود.


در مقابل یک استاد دانشگاه افغانستانی با اشاره به تنها بودن دولت افغانستان در این امر به این خبرگزاری گفت کشورش به تنهایی قادر به ریشه‎کن کردن مواد مخدر نیست و این امر مستلزم اجرایی شدن طرح‌های بین‌المللی در این زمینه است.


در گزارش بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان با اشاره به گسترش قاچاق مواد مخدر در کشور، از دخالت شماری از مقام‌های نظامی و غیرنظامی در برخی از ولایت‌ها در کشت و تولید مواد مخدر نیز سخن گفته شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها