کد خبر: 269409
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ ۱۰:۵۳:۵۷
| |

اعلام رسمی نامزدی «بوتفلیقه» در انتخابات ریاست‌جمهوری الجزایر

رئیس‌جمهور کنونی الجزایر روز یکشنبه به‌طور رسمی آمادگی خود را برای رقابت در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری این کشور اعلام کرد.

اعلام رسمی نامزدی «بوتفلیقه» در انتخابات ریاست‌جمهوری الجزایر
کد خبر: 269409
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ ۱۰:۵۳:۵۷

اعتمادآنلاین| «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهور کنونی الجزایر روز یکشنبه به‌طور رسمی اعلام کرد که برای پنجمین بار در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور که قرار است روز 18 آوریل برگزار شود، رقابت خواهد کرد.

با اعلام نامزدی بوتفلیقه 81 ساله، ماه‌ها گمانه‌زنی در خصوص احتمال عدم شرکت وی در انتخابات به دلیل ضعف جسمانی‌اش پایان یافت.

وی که از سال 1999 سکان رهبری را در جمهوری الجزایر در دست دارد، در سال 2013 به دلیل سکته مغزی با محدودیت حرکتی مواجه شده است.

حال با توجه به ضعف و تفرقه حاکم بر گروه‌های اپوزیسیون در الجزایر، این احتمال وجود دارد که بوتفلیقه برای پنجمین بار پیروز این انتخابات شود.

این سیاستمدار الجزایری که رهبری حزب «جبهه آزادی بخش ملی» را برعهده دارد، در سال 2004 با 85 درصد آرا و در سال 2009 با 90 درصد آرا به ریاست جمهوری رسید. وی همچنین در انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 با کسب 81 درصد آرا برای چهارمین بار رئیس‌جمهور الجزایر شد.

خبرگزاری الجزایر در گزارشی اعلام کرد که رئیس‌جمهور سالخورده این کشور درصدد است تا در صورت پیروزی در انتخابات، قانون اساسی این کشور را اصلاح کند؛ اما به نوع اصلاحاتی که بوتقلیقه مدنظر دارد، اشاره ای نکرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها