کد خبر: 271681
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۰۹:۲۸:۰۰
| |

الجزیره قطر اعلام کرد؛

گسترش مناسبات تجاری در دستور کار سفر بن سلمان به هند

شبکه الجزیره قطر نوشت: گسترش مناسبات تجاری و سرمایه گذاری در هند، در صدر دستور کار سفر «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان، به دهلی قرار دارد.

گسترش مناسبات تجاری در دستور کار سفر بن سلمان به هند
کد خبر: 271681
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۰۹:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| بن سلمان در راستای تقویت رابطه عربستان با متحدان آسیایی، پس از سفر دو روزه به پاکستان، امروز سه شنبه وارد هند می شود و قرار است با «نارندرا مودی»، نخست وزیر این کشور دیدار و گفت وگو کند.


به گزارش شبکه الجزیره قطر، طبق اعلام وزارت خارجه هند، در دیدار چهارشنبه بن سلمان و مودی، درباره تجارت، سرمایه گذاری، دفاع و امنیت، از جمله مبارزه با تروریسم و انرژی‌های تجدیدپذیر، گفت وگو می‌شود.


علاوه بر این، انتظار می رود دو طرف درباره سرمایه گذاری شرکت نفتی آرامکوی عربستان در پالایشگاه‌های هند، از جمله پروژه متوقف شده ساخت تاسیسات 44 میلیارد دلاری در ساحل غربی هند گفت وگو کنند.


روابط هند با عربستان در دو دهه گذشته رشد قابل توجهی داشت. بیش از 2.7 میلیون هندی در عربستان زندگی می کنند و این پادشاهی چهارمین شریک تجاری دهلی است. ریاض از تامین کنندگان اصلی انرژی هند است و 20 درصد از نیاز نفتی این کشور را تامین می کند.


ولیعهد عربستان در نوامبر گذشته اعلام کرده بود که در آستانه تکمیل سرمایه گذاری اولیه در صندوق ملی سرمایه گذاری و زیرساخت هند است.


هزاران هندی روز دوشنبه، در استانه سفر بن سلمان به این کشور، به کشتار مردم یمن از سوی عربستان و قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه نگار عربستانی، اعتراض کردند.


برگزار کننده این اعتراضات در دهلی به الجزیره گفت، عربستان مرتکب جنایت جنگی در یمن شده است. ارتکاب جنایت جنگی از سوی بن سلمان در یمن موجب کشته شدن شهروندان و کودکان این کشور شده است. دولت هند نباید روی فرش قرمز از او استقبال کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها