کد خبر: 276480
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۱۲:۴۹:۵۱
| |

پارلمان عربی به دنبال ایجاد یک استراتژی یکپارچه عربی برای تعامل با ایران است

رئیس پارلمان عربی با مطرح کردن برخی ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران گفت که این پارلمان به دنبال ایجاد یک راهبرد عربی یک‌پارچه برای تعامل با ایران است.

پارلمان عربی به دنبال ایجاد یک استراتژی یکپارچه عربی برای تعامل با ایران است
کد خبر: 276480
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۱۲:۴۹:۵۱

اعتمادآنلاین| «مشعل السلمی» رئیس پارلمان عربی در افتتاحیه صدو پنجاه و یکمین نشست اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه گفت که پارلمان عربی به دنبال ایجاد یک استراتژی یکپارچه عربی برای تعامل با جمهوری اسلامی ایران است.

وی همچنین مدعی دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی و اشغال جزایر سه‌گانه (تنب بزرگ، تنب کوچک، ابوموسی) از سوی ایران شد.

السلمی در ادامه با طرح ادعای حمایت ایران از گروهک‌های مسلح و شبه‌نظامیان در برخی کشورهای عربی گفت که ما این حمایت‌های ایران را محکوم می‌کنیم.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایرانی تأکید می‌کنند ایران کشوری است که با عزم جدی و اراده بالا در تلاش است که به ایجاد صلح وثبات در مجموعه منطقه کمک کند، نقش ایران در منطقه سازنده است و اینکه ایران را متهم به دخالت در امور کشورهای دیگر کنند فرافکنی است. برخی فکر می‌کنند که با مطرح کردن نام دیگر کشورها می‌توانند از زیر بار مسئولیت و مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستند، کنار بروند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها