کد خبر: 277083
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۷ ۱۴:۳۳:۵۷
| |

سوریه گزارش «هیأت حقیقت‌یاب» سازمان منع تسلیحات شیمیایی را رد کرد

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که گزارش هیات حقیقت‌یاب سازمان منع تسلیحات شیمیایی در مورد حادثه جعلی استفاده از مواد شیمیایی سمی در دوما، تفاوتی با گزارش‌های پیشین این سازمان که آکنده از تحریف‌های فاحش است، ندارد.

سوریه گزارش «هیأت حقیقت‌یاب» سازمان منع تسلیحات شیمیایی را رد کرد
کد خبر: 277083
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۷ ۱۴:۳۳:۵۷

اعتمادآنلاین| سخنگوی وزارت خارجه سوریه تصریح کرد: گزارشی که هیات حقیقت‌یاب سازمان منع تسیلحات شیمیایی در مورد حادثه کذائی مواد شیمیایی سمی در دوماً در تاریخ هفتم آوریل 2018 منتشر کرد، تفاوتی با گزارش‌های پیشین این هیات ندارد که آکنده از تحریف فاحش حقایق بودند.

وی ادامه داد: مساله قابل توجه این بار این است که تدوین‌کنندگان این گزارش گفته‌های شاهدانی را که این حادثه را از نزدیک دیده و ادعای استفاده از سلاح‌های شیمیایی در دوماً را همچون نمایشی توسط گروه‌های تروریستی مسلح خوانده بودند، نادیده گرفتند.

سخنگوی وزارت خارجه سوریه خاطرنشان کرد: حرفه‌ای نبودن تدوین‌کنندگان این گزارش باعث شده که برای کارشناسان جمهوری عربی سوریه برملا کردن گمراه‌سازی‌های آنها دشوار نباشد. آنها از رویکرد بی طرفانه دور هستند چراکه منکر این هستند که گروه‌های تروریستی مسلح مواد شیمیایی سمی در اختیار داشته باشند هرچند که آن مواد را در انبارهای تروریست‌ها پیدا کرده بودند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها