کد خبر: 277095
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۷ ۱۵:۰۳:۲۲
| |

سخنگوی وزارت خارجه چین:

چین برای حفظ برجام تلاش می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: چین مایل است به اتفاق سایر طرف‌ها برای حفظ و اجرای توافقنامه جامع مساله هسته‌ای ایران موسوم به «برجام» تلاش کند.

چین برای حفظ برجام تلاش می‌کند
کد خبر: 277095
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۷ ۱۵:۰۳:۲۲

اعتمادآنلاین| لوکانگ در کنفرانس خبری در پکن در پاسخ به سوالی با اشاره به برگزاری نشست کمیته ائتلاف توافقنامه جامع مساله هسته‌ای ایران در ژنو گفت: پس از برگزاری نشست وزرای خارجه کشورهای ذیربط در مساله هسته‌ای ایران در ژوئیه و سپتامبر سال گذشته، با کوشش مشترک طرف‌ها و پشتیبانی گسترده جامعه جهانی، تلاش‌ها برای حفاظت از این توافقنامه ثمرات مثبتی حاصل کرده است.


وی ادامه داد: این برای حفظ ساز و کار منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و صلح و ثبات خاورمیانه مساعد و برای حفظ چندجانبه‌گرایی و اصول بین‌المللی در وضعیت کنونی مفید است.


سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: وظیفه اصلی این نشست در ژنو تحکیم گرایش سیاسی و برنامه‌ریزی اقدامات در مرحله بعدی است.


لوکانگ با اشاره به اینکه در این نشست همه طرف‌ها اقدام ایران را در ادامه اجرای وظایف خود مطابق برجام ستودند افزود: آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای باید با برخورد بی‌طرفانه و کارشناسانه نظارت و بازرسی خود را انجام بدهد.


به گفته وی همچنین در این نشست طرف‌ها بار دیگر بر حفظ و رعایت قاطعانه برجام، تلاش برای اجرای دستاوردهای دو نشست وزیران خارجه و تسریع رایزنی درباره اقدامات عملی و ادامه همکاری اقتصادی و تجاری با ایران تاکید کردند.


او گفت: چین ضمن تلاش برای حفظ و اجرای برجام، قاطعانه از حقوق قانونی خود دفاع خواهد کرد.


سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: کشورهایی که توافق هسته‌ای را در سال 2015 میلادی امضا کرده‌اند، باید به این توافق به طور دقیق پایبند باشند و همه تعهداتی را که در آن پذیرفته‌اند به اجرا درآورند و عملی کنند.


لوکانگ تصریح کرد موضع اصولی چین این است که کشورهای امضاکننده این توافق باید به تعهداتشان پایبند باشند و این موضع همیشه صراحتا از سوی پکن اعلام شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها