کد خبر: 280515
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۲ ۱۶:۲۹:۳۷
| |

عمران خان، نخست وزیر پاکستان:

هدف اصلی حمله تروریستی نیوزیلند ترویج اسلام هراسی بود

عمران خان، نخست وزیر پاکستان در نشست خبری مشترک با همتای مالزیایی خود گفت که هدف اصلی حمله تروریستی هفته گذشته به دو مسجد در نیوزیلند ترویج اسلام هراسی بود.

هدف اصلی حمله تروریستی نیوزیلند ترویج اسلام هراسی بود
کد خبر: 280515
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۲ ۱۶:۲۹:۳۷

اعتمادآنلاین| عمران خان، نخست وزیر پاکستان پس از نشست دو جانبه با ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی، بیان کرد: هدف حقیقی این حمله که بیش از 50 کشته و دهها زخمی بر جای گذاشت چیزی جز دامن زدن به ترویج اسلام هراسی نبود .


وی همچنین از تلاش های دولت مالزی برای پیگیری مسایل پیش روی جهان اسلام تقدیر به عمل آورد و گفت :پاکستان به دنبال گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی با مالزی است.


این گزارش می افزاید : نخست وزیر مالزی هم در این نشست مطبوعاتی اظهار داشت که دو کشور در گفت و گوهای خود بر ضرورت تقویت وحدت جهان اسلام، مبارزه مشترک با اسلام هراسی و بهبود جایگاه مسلمانان در جهان تاکید کردند.


رسانه های پاکستانی همچنین گزارش دادند : دو طرف در گفت وگوهای خود بر لزوم مبارزه با فساد و اختلاس تاکید کردند و ماهاتیر محمد از آمادگی کشورش برای همکاری با پاکستان دراین زمینه خبر داد.


نخست وزیر مالزی دیروز ( پنجشنبه) وارد اسلام آباد شد . قرار است در جریان این سفر، پیمان همکاری بازرگانی میان مالزی با پاکستان به ارزش 900 میلیون دلار نهایی شود.


ماهاتیر محمد قرار است علاوه بر دیدار با عارف علوی رئیس جمهوری و ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان، فردا (شنبه) به عنوان مهمان ویژه در مراسم رژه نیروهای مسلح پاکستان در اسلام آباد شرکت کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها