کد خبر: 307685
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ ۱۵:۵۲:۳۸
| |

بازی ضدایرانی کاخ سفید با برگ راست‌های افراطی در اروپا

قرار بود سفر مجدد پمپئو به اروپا در اواسط ماه آگوست (مرداد ماه) صورت گیرد اما استراتژیست‌های وزارت خارجه آمریکا به او پیشنهاد کردند که سفر خود را برای روزهای پس از مشخص شدن نتایج انتخابات پارلمانی اروپا برنامه‌ریزی کند.

بازی ضدایرانی کاخ سفید با برگ راست‌های افراطی در اروپا
کد خبر: 307685
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ ۱۵:۵۲:۳۸

اعتمادآنلاین| در حالی که مقامات ارشد اتحادیه اروپا روی برگزاری انتخابات پارلمانی اروپا و تبعات و نتایج آن متمرکز هستند، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا بار دیگر قصد دارد برای رایزنی در مورد ایران به آلمان، سوئیس و انگلیس سفر کند.


او در سفر اوایل ماه می خود به اروپا، به طور غیرمنتظره سفر خود را نیمه‌کاره رها کرد و در همان تاریخ به عراق سفر کرد. با این حال، مایک پمپئو این بار قصد دارد با رویکردی تهدید محور، سفر خود به قاره سبز را انجام دهد!


پیش از این در خبرها آمده بود که دونالد ترامپ نسبت به ناکامی پمپئو در دو سفر قبلی خود به سوچی و بروکسل همچنان خشمگین است و رئیس‌جمهور آمریکا طی روزهای اخیر، بارها نارضایتی خود در این خصوص را به پمپئو منتقل کرده است.


از سویی؛ قرار بود سفر مجدد پمپئو به اروپا در اواسط ماه آگوست (مرداد ماه) صورت گیرد، اما استراتژیست‌های وزارت خارجه آمریکا به او پیشنهاد کردند که سفر خود را برای روزهای پس از مشخص شدن نتایج انتخابات پارلمانی اروپا برنامه‌ریزی کند.


بر اساس این گزارش‌ها؛ پمپئو در این سفر قصد دارد کشورهای اروپایی را مستقیما در خصوص افزایش حمایت‌های واشنگتن از جریان‌های ملی‌گرا و افراطی تهدید کند.


نکته آنکه؛ چنانچه پیش‌بینی می‌شد، جریان راست افراطی موقعیت خود را در انتخابات پارلمانی اروپا بهبود بخشید.


به عبارت بهتر، پمپئو قصد دارد از کشورهای اروپایی بخواهد تا در ازای کاهش سطح حمایت علنی کاخ سفید از جریان‌های راست افراطی اروپا، همکاری مطلق و مستقیمی با کاخ سفید در قبال ایران داشته باشند.


با این حال، برخی کارشناسان غربی در خصوص موفقیت پمپئو در شکل دادن چنین معامله ای تردید دارند. آنها معتقدند که خشم جریان‌های سنتی اروپا نسبت به مداخله غیرمستقیم آمریکا در انتخابات پارلمانی اروپا، مانع از آن می‌شود تا پمپئو به راحتی بتواند خواسته خود را از کشورهای اروپایی مطرح کند.

منبع: نورنیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها