کد خبر: 313401
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۸ ۱۲:۱۰:۰۰
| |

استقبال مخالفان عبدالمهدی از اپوزیسیون

ائتلاف «حیدر العبادی»، نخست‌وزیر سابق عراق، از شکل‌گیری اپوزیسیون داخلی علیه نخست‌وزیر فعلی این کشور استقبال کرد.

استقبال مخالفان عبدالمهدی از اپوزیسیون
کد خبر: 313401
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۸ ۱۲:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ائتلاف «حیدر العبادی»، نخست‌وزیر سابق عراق، از شکل‌گیری اپوزیسیون داخلی علیه نخست‌وزیر فعلی این کشور استقبال کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، «خلیل محمد سعید» عضو فراکسیون نصر در مجلس عراق که عبادی آن را رهبری می‌کند، در گفت‌وگویی با روزنامه اماراتی البیان اعلام کرد: هم‌اکنون تلاش‌هایی برای شکل‌گیری اپوزیسیونی پارلمانی متشکل از حداقل شش فراکسیون در حال انجام است.

به گفته این نماینده پارلمان بعد از گذشت بیش از هفت ماه از تشکیل دولت، هنوز هم کابینه در عمل به برنامه‌های ترسیم‌شده خود ناکام بوده و تاکنون نتوانسته است زمینه خدمت‌رسانی به شهروندان را فراهم کند.

به اعتقاد این نماینده، اکثر جریان‌های سیاسی عراق به ایده تشکیل یک اپوزیسیون پارلمانی نزدیک شده‌اند و در این میان ائتلاف الوطنیه، النصر، حکمت، سائرون و جریان‌های کرد از این ایده حمایت کرده‌اند. در حالی که در صورت حل مشکلات، ائتلاف دولت قانون به رهبری مالکی هم به این ساختار خواهد پیوست.

از سوی دیگر مقتدی صدر نیز در بیانیه‌ای به عبدالمهدی فقط 10 روز مهلت داد تا کابینه خود را تکمیل کند وگرنه باید منتظر موضع دیگری از فراکسیون سائرون باشد.

سائرون که در رأس لیست‌های برنده انتخابات 2018 قرار گرفته بود، بزرگ‌ترین حامی عادل عبدالمهدی محسوب می‌شود و در صورت مخالفت با او احتمال از دست رفتن اکثریت پارلمانی عبدالمهدی و سقوط دولتش بسیار زیاد خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها