کد خبر: 314162
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۰ ۱۰:۵۷:۰۰
| |

پاسخ روسیه آمریکا را نا امید کرد

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت، اقداماتی که ایران در خصوص پرونده هسته ای در پیش می گیرد، رویکرد اضطراری داشته و قابل بازنگری است و آمریکا باید فوراً به تعهدات خود بازگردد.

پاسخ روسیه آمریکا را نا امید کرد
کد خبر: 314162
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۰ ۱۰:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| در شرایطی که ایران از تصمیم خود برای بازگشت به غنی سازی اورانیوم با نسبت بالا خبر داده است، اروپا در تکاپوی رایزنی با ایران در این خصوص است و در این میان واکنش روسیه به تصمیم ایران برای آمریکا ناامید کننده بود.

روزنامه «البناء» لبنان در این باره نوشت: سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت، اقداماتی که ایران در خصوص پرونده هسته ای در پیش می گیرد، رویکرد اضطراری داشته و قابل بازنگری است و آمریکا باید فوراً به تعهدات خود بازگردد.

وی گفت اینکه آمریکا از قانون بین المللی صحبت کند، جای خوشحالی دارد اما باید مشخص شود چه کسی قانون را نقض می کند، «برای ما کاملاً روشن است که دوستان آمریکایی بودند که با خروج از توافق هسته ای ضربه ویران کننده ای به یکی از مهم ترین دستاوردهای دیپلماتیک بین المللی وارد آوردند».

اظهارات تند این مقام روس همزمان با اخبار متعددی است که از تکاپوی اروپا برای سفر وزیران خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس به تهران شنیده می شود تا مشوق های تجاری را به ایران عرضه کنند که در مقابل تهران از تهدید به خروح از تعهدات خود در قبال توافق هسته ای دست بردارد.

این تکاپو ها عملاً در سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران نمود پیدا کرد و همتایان آلمانی و انگلیسی او و نیز هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در چند روز آینده به تهران خواهند آمد.

این در حالی است که یک هفته دیگر کمیته مشترک کشورهای مرتبط با توافق هسته ای در وین گرد هم می آیند و اروپا امیدوار است در آنجا زمینه ای برای به ثمر رسیدن تلاش هایش فراهم شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها