کد خبر: 314652
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۱ ۱۰:۵۰:۰۶
| |

پمپئو به هند سفر می‌کند

مقامات اعلام کردند با وجود افزایش اختلافات میان واشنگتن و دهلی‌نو سر تجارت، نقصان داده‌ها و تسلیحات روسیه، وزیر امور خارجه آمریکا قرار است در جریان سفر قریب‌الوقوع خود به هند به دنبال قوی‌تر کردن روابط استراتژیک با این کشور باشد.

پمپئو به هند سفر می‌کند
کد خبر: 314652
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۱ ۱۰:۵۰:۰۶

اعتمادآنلاین| مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه وارد دهلی نو می‌شود تا برای زمینه‌سازی نشستی میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و نارندرا مودی، نخست وزیر هند در اواخر هفته جاری در نشست گروه 20 در ژاپن مذاکره کند.

هند به خاطر تعرفه‌ها، سقف قیمت‌هایش برای تجهیزات پزشکی وارداتی که اکثراً از آمریکا وارد می‌شود و قوانینش برای تجارت الکترونیک که شرایط خاصی را برای فعالیت شرکت‌های بزرگ آمریکایی همچون آمازون و والمارت اعمال می‌کند، دچار اختلاف با آمریکا شده است.

یکی‌ دیگر از مسائلی که به هند هشدار داده، محدودیت‌های احتمالی آمریکا برای صدور ویزای کاری برای تجار هندی در اقدامی تلافی‌جویانه برای مقاومت دهلی نو در مقابل ذخیره داده‌های محلی توسط شرکت‌های بزرگ خارجی است؛ اگرچه وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که چنین برنامه‌ای ندارد.

دولت دهلی نو به رهبری مودی تاکید دارد که این کشور در تلاش است تا برای دستیابی به راه‌حل‌هایی برای اختلافات با آمریکا مذاکره کند، اما هند به عنوان یک کشور در حال توسعه باید به فکر حفظ منافع مردم خودش نیز باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها