کد خبر: 315433
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ ۱۴:۱۰:۰۷
| |

چین از نامه‌نگاری بین ترامپ و کیم استقبال کرد

دولت چین ضمن استقبال از تبادل نامه بین سران آمریکا و کره شمالی اعلام کرد، پکن همواره از گفت‌و‌گو و مذاکره برای حل تنش‌ها در شبه‌جزیره کره حمایت کرده است.

چین از نامه‌نگاری بین ترامپ و کیم استقبال کرد
کد خبر: 315433
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ ۱۴:۱۰:۰۷

اعتمادآنلاین| با گذشت یک روز از رسانه‌ای شدن خبر ارسال نامه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه از تبادل نامه بین این دو کشور استقبال کرده است.

بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «کی‌بی‌اس‌» کره جنوبی، «گِنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به نامه ارسالی رئیس‌جمهور آمریکا ضمن استقبال از تبادل نامه‌ها بین ترامپ و کیم، از هر دو طرف خواسته که با اتخاذ رویکری فعال و از راه مذاکره، مشکلات در شبه جزیره کره را رفع کنند.

این مقام چینی در نشست خبری در جمع خبرنگاران تاکید کرد، پکن همواره اینطور فکر کرده است که استراتژی مناسب برای خروج از معضلات موجود در شبه جزیره کره، توسل به مذاکره و گفت‌و‌گو است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین همچنین به سفر اخیر «شی جینپینگ» رئیس‌جمهور این کشور به پیونگ‌یانگ و «گفت‌و‌گوهای صریح» او با رهبر کره شمالی درباره حفظ فرایند مذاکرات برای حل مشکلات شبه جزیره کره اشاره کرد.

گنگ شوانگ همچنین درباره ادامه گفت‌و‌گوها بین آمریکا و کره شمالی و مثمر ثمر شدن این رایزنی‌ها ابراز امیدواری کرد.

این مقام چینی افزود، پکن امیدوار است همه طرف‌ها به منظور حصول پیشرفت در رایزنی‌ها برای حل مشکلات و مساعدت به صلح، امنیت و رفاه منطقه، ارتباطات بین یکدیگر را تقویت کنند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها