کد خبر: 345760
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۷:۰۴:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از حمله نیروهای یمن به مواضع سعودی:

سخنگوی نیروهای مسلح یمن: یک عملیات بزرگ نظامی توسط نیرو‌های یمن اجرا شد/ سخنگوی انصارلله یمن: ارتش عربستان شکست سختی را متحمل شده است/ منابع غیررسمی: 7 هزار نیروی ائتلاف سعودی به اسارت انصارالله در آمده اند

شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد سخنگوی نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه مهمی، اجرای یک عملیات بزرگ نظامی را تا دقایق دیگر اعلام می کند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن: یک عملیات بزرگ نظامی توسط نیرو‌های یمن اجرا شد/ سخنگوی انصارلله یمن: ارتش عربستان شکست سختی را متحمل شده است/ منابع غیررسمی: 7 هزار نیروی ائتلاف سعودی به اسارت انصارالله در آمده اند
کد خبر: 345760
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۷:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سخنگوی نیروهای مسلح یمن از اجرای «عملیات نظامی بزرگ» ارتش موسوم به «نصر من الله» در جنوب عربستان خبر داد.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز شنبه در یک نشست خبری از آغاز «عملیات نظامی بزرگ» موسوم به «نصر من الله» در جنوب عربستان خبر داد و گفت که این عملیات چند ماهی است که ادامه دارد.

به گزارش المسیره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که در عملیات «نصر من الله» در محور نجران (جنوب عربستان)، سه تیپ سعودی سرنگون شدند.

وی تاکید کرد که این عملیات چند ماهی ادامه دارد و طی این مدت دشمنان ما خسارت‌های جانی و مالی خیلی زیادی را متحمل شده‌اند.

یحیی سریع تشریح کرد: «در نتیجه عملیات نصر من الله، هزاران نفر که بیشتر آنها خیانت‌‌کار هستند، به اسارت گرفته شده‌اند».

ارتش عربستان شکست سختی را متحمل شده است

به گزارش اعتمادآنلاین ، همچنین محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله هم در توییتی نوشت: عملیات نصر من الله نشان داد دولت عربستان که از سوی آمریکا حمایت می شود، ارتش خود را وارد جنگی کرده است که به آن اعتقادی نداشته و اصولا تجربه و دانش نظامی کافی برای آن را ندارد و همین امر باعث شد تا این جنگ به جهنمی برایش تبدیل شد.

عبدالسلام در ادامه پرسید : با توجه به اینکه ارتش عربستان ستون اصلی تشکیل دهنده ائتلاف متجاوز علیه یمن را تشکیل می دهد و اکنون هم شکست سختی را در میدان جنگ متحمل شده است ، چه سرنوشتی در انتظار بقیه اعضای این ائتلاف است؟

سخنگوی انصارالله همچنین در ادامه توییت خود نوشته است: این عملیات پیامی نظامی به متجاوزان و اشغالگران است که سرنوشتی جز شکست سنگین نخواهند داشت. هر وجب از خاک یمن که به اشغال آنها در آمده، به زودی آزاد خواهد شد.

عبدالسلام در توییت دیگری در حساب کاربری خود توضیح داده است: عملیات انصارلله در واقع بر اساس یک نقشه نظامی بود که دشمن(سعودی) به آن دل بسته و بر روی آن شرط بندی کرده بود تا بتواند به موفقیت های خوبی در مناطق مرزی دست پیدا کند اما در مقابل عملیات "نصر من الله" این اقدام آنها نتایج معکوسی در پی داشت و باعث غافلگیری آنان و ورود شوک بزرگی به ائتلاف آنان به رهبری آمریکا شد.

امروز در پنجمین سال تجاوز شکست خورده این ائتلاف، متجاوزان شکست های سنگین تری را متحمل می شوند.

7 هزار نیروی ائتلاف سعودی به اسارت انصارالله در آمده اند

براساس این گزارش، برخی از منابع غیر رسمی در شبکه مجازی مدعی شده اند که تعداد اسرای نیروهای ائتلاف سعودی 7 هزار نفر است که 900 نفر از آنها کادرهای نظامی هستند.

این منابع به نقل از شاهدان عینی همچنین مدعی شده اند که ائتلاف سعودی سرگرم انجام حملات گسترده هوایی در این منطقه است تا از این طریق اسرا را کشته یا زمینه فرار آنها را فراهم کند.

چرا باید بن‌سلمان سرنوشت شما را مشخص کند؟

به گزارش اعتمادآنلاین ،‌ در ادامه سعد الفقیه، شخصیت مخالف عربستانی، در واکنش به اعلامیه انصار الله در توییتر خود نوشت: حوثی‌ها از عملیات نظامی خود در نجران سخن می‌گویند، عملیاتی که 3 تیپ نظامی از ارتش سعودی در آن فرو پاشید، شمار کشته‌ها و اسرا هم صدها نفر اعلام شده است.

در مقابل سلمان با رقص و آواز در روز ملی و شگفتی‌های بدتری در جشنواره ریاض به آن پاسخ داد.

ای ملت حرمین چرا باید این سفیه سرنوشت شما را مشخص کرده و شما را با آواز مشغول کند، در حالی‌که نظامیانتان کشته و اسیر می‌شوند.

تدابیر بیشتری برای حمایت فرزندانشان از حمله جنگنده‌های متجاوز به کار می‌بندیم

مجتهد فعال توییتری عربستانی هم در واکنش به این عملیات بخشی از سخنان سخنگوی نظامی انصارالله را بازنشر داد و نوشت: به اسرای نیروهای متجاوز اطمینان می‌دهیم تدابیر بیشتری را برای حمایت فرزندانشان از حمله جنگنده‌های متجاوز به کار خواهیم بست.

تعداد اسرا در عملیات نصر من الله نزدیک به 7 هزار نفر است

نجاح محمد علی، کارشناس عراقی امور ایران و منطقه هم حسبا توییتری خود نو شت: تعداد اسرا در عملیات نصر من الله نزدیک به 7 هزار نفر است.

اسارت بیش از 2 هزار نظامی از ملیت‌های مختلف

به گزارش اعتمادآنلاین ، در ادامه اخبار منتشر شده درخصوص این حمله یک منبع نظامی که خواست نامش فاش نشود به اسپوتنیک خبر داد: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات بزرگی را در منطقه نجران در خاک عربستان انجام دادند که منجر به اسارت بیش از 2 هزار نظامی از ملیت‌های مختلف از جمله شماری سعودی شد.

به گفته این منبع عملیات مذکور پیش از ابتکار عمل «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن آغاز شده بود و به دلایل نظامی سری نگه داشته شد.

او گفته عملیات مذکور زمانی آغاز شد که ائتلاف برنامه‌ای را برای اسارت بیشترین تعداد از نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی اجرا کرد، اما موفق شدیم عملیات آنها را خنثی و با محاصره نظامیان و پاکسازی منطقه‌ای که وارد آن شده بودند تمامی جنگ‌افزارها، تسلیحات و خودروهای پیشرفته را به غنیمت بگیریم.

این منبع دیگر تاکید کرد اعلام نکردن این عملیات به دلایل نظامی و برای حفظ جان اسرا بود، زیرا ائتلاف زمانی که متوجه عملیات شد دست به حملات هوایی زد و این حملات منجر به کشته شدن شماری از اسرا شد.

تجاوز و محاصره یمن نمی‌تواند ثبات را برای دو کشور به ارمغان آورد

همچنین محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله، در توییت جدیدی ابراز امیدواری کرد این ضربات باعث دست کشیدن رژیم عربستان از اقدامات تجاوزگرانه‌اش علیه یمن شود.

او تاکید کرد تجاوز و محاصره یمن نمی‌تواند ثبات و استقرار را برای دو کشور همسایه به ارمغان آورد و این مساله برای کل منطقه هم صدق می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها