کد خبر: 351974
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۱۴:۴۳:۰۰
| |

دموکراتهای ارشد سنای آمریکا:

تحریم‌ها علیه ترکیه کافی نیستند

دموکرات‌های سنای آمریکا در موضع‌گیری‌هایی، تصمیم اخیر دونالد ترامپ در اعمال یک‌سری مجازات‌های مالی جدید علیه ترکیه را در سطح یک پاسخ کافی علیه این کشور ندانستند.

تحریم‌ها علیه ترکیه کافی نیستند
کد خبر: 351974
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۱۴:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| چارلز شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنای آمریکا به همراه دو سناتور دموکرات دیگر شامل جک رید، دموکرات ارشد کمیته نیروهای مسلح سنا و باب منندز، دموکرات ارشد کمیته روابط خارجی این مجلس، از جمهوریخواهان خواستند از یک قطعنامه به منظور درخواست از ترامپ برای لغو تصمیمش در خارج ساختن سربازان آمریکایی از شمال سوریه حمایت کنند.

به گزارش پایگاه هیل، آنها در اشاره‌ای آشکار به نگرانی از فرار عناصر گروه تروریستی داعش از زندان‌هایشان در شمال سوریه بعد از عملیات ترکیه علیه این مناطق گفتند: اعمال تحریم‌های قدرتمند، هر چقدر هم که خوب و موجه باشند، نه باعث جبران خسارات به بار آمده می‌شود، نه جلوی تبعات ناشی از فرار عناصر داعش از زندان را خواهد گرفت.

این دموکرات‌ها عنوان کردند: اولین گامی که باید در کنگره بعد از بازگشت نمایندگان به نشست‌ها در روزهای آینده صورت بگیرد، این است که جمهوریخواهان در تصویب قطعنامه‌ به ما بپیوندند و تصریح سازند که هر دو حزب اصلی خواستار لغو تصمیم رئیس جمهور هستند.

شومر، رید و منندز در ادامه تصریح کردند: دونالد ترامپ باید از این لحظه استفاده کرده و ایستاده، کار درست را انجام داده و مسیر را اصلاح کند. او می‌تواند به حرف مشاوران نظامی و امنیت ملی خود و صداهای هماهنگ هر دو حزب در کنگره و همچنین صداهای سراسر جهان که به صراحتا این تصمیم ترامپ را یک اشتباه بزرگ خوانده و بر ارزش لغو آن تاکید دارند، گوش دهد.

همچنین سناتور ریچارد بلومنتال، نیز در توئیتی عنوان کرد: تحریم‌ها تا زمانی که سفت‌وسخت و سریع باشند گامی لازم هستند اما باید تلاش بیشتری برای جبران خسارات مربوط به شکسته شدن وعده‌ها و از بین رفتن زندگی‌ها در اثر خیانت‌های بی‌مهابا و بی‌فکر ترامپ انجام شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها