کد خبر: 355487
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ ۱۲:۴۷:۰۰
| |

وزیر خارجه امارات:

فرانسه کشوری دوست و متحد برای ما است

وزیر خارجه امارات پس از دیدار با همتای فرانسوی خود تاکید کرد، ابوظبی و پاریس روابط استراتژیکی با یکدیگر دارند و روابط میان این دو کشور از سال 1971 تاکنون مایه افتخار است.

فرانسه کشوری دوست و متحد برای ما است
کد خبر: 355487
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ ۱۲:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه این کشور در بیانیه مطبوعاتی مشترک پس از دیدار با ژان ایو لودریان، همتای فرانسوی خود اظهارات مذکور را ایراد کرد.

او از سفر لودریان به امارات استقبال کرد و گفت: امارات و فرانسه روابط استراتژیکی دارند و لودریان نماینده کشور همپیمان امارات است و ما از فرانسه و امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور به خاطر توجه دولت و مردمش به روابط با امارات قدردان‌ هستیم.

او گفت: امارات امروز مقصدی برای گردشگری، سرمایه‌گذاری و ارتباط با فرانسه است و از نشانه‌های این امر این است که حدود 56 پرواز طی هفته بین فرانسه و امارات انجام می‌شود.

بن زاید افزود: ماکرون در سال 2017 افتتاح موزه لوور ابوظبی را با ما جشن گرفت و همچنین ما از پیشرفت چشم‌گیر دانشگاه سوربن ابوظبی و دانشکده کسب و کار «اینسید» و مدرسه طراحی لباس «اسمود» سپاسگزاریم و همه اینها نشانگر تنوع روابط میان دو کشور است.

در سطح سیاسی نیز، بن زاید گفت: ما در منطقه و سراسر جهان با فرانسه همکاری جدی داریم و در مورد موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی مانند تغییرات آب و هوا صحبت می‌کنیم. ما با فرانسه؛ متحد خود در مناطق درگیری همکاری می‌کنیم و به رهبری فرانسه به خاطر عزم خود برای تلاش بر روی این مسائل مهم در سراسر جهان تبریک می‌گوییم.

وزیر خارجه امارات با بیان اینکه فرانسه نه تنها عضو دائم شورای امنیت، بلکه یک دوست و متحد امارات است، گفت: ما با کشورهای کمی متحد هستیم آنگونه که با فرانسه متحدیم.

لودریان نیز از بیستمین سفر خود به امارات ابراز خرسندی کرد و این سفر را بیانگر روابط مستحکم میان دو کشور خواند و گفت، امارات شریک اصلی برای فرانسه در منطقه و جامعه بین‌الملل است.

او افزود: دیدار امروز فرصتی برای بررسی وضعیت منطقه است که طی دوره گذشته صحنه نقض‌های مستمر امنیت و ثبات بوده است. ما امیدواریم با همپیمانان خود در امارات برای کاهش تنش در منطقه همکاری کنیم و بار دیگر دیپلماسی را در اولویت قرار داده و برای خاموش کردن تنش‌ها همکاری کرده و برای برقراری صلح از طریق گفت‌وگو تلاش کنیم.

لودریان گفت: دو کشور اراده مشترکی برای مبارزه با تروریسم دارند و عملیات قتل ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش ضربه محکمی به تشکیلات تروریستی داعش پس از شکست آن در مناطق تحت تصرف خود در سال 2018 وارد کرد و این عملیات باید ما را برای تقویت تلاش‌های خود برای ریشه‌کن کردن تروریسم ترغیب کند.

در سطح مسائل بین‌المللی نیز، وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد: ما در مورد بسیاری از مباحث مانند تغییرات آب و هوا مواضع مشترک داریم. ما با بیانیه امارات مبنی بر مشارکت بی‌سابقه در منابع صندوق مبارزه با ایدز، تفاهم‌نامه‌ای را برای مشارکت فرانسه -امارات در توسعه پایدار و همچنین مبارزه با بیماری‌های همه‌گیر و آفات مهم امضاء کردیم.

لودریان در ادامه گفت: ما اراده مشترکی برای تحقق 17 هدف توسعه پایدار موجود در دستورکار 2030 سازمان ملل داریم، همچنین بسیاری از پروژه‌های دوجانبه بین دو کشور وجود دارد.

پس از پایان کنفرانس مطبوعاتی مشترک نیز، دو طرف تفاهم‌نامه‌ای را برای همکاری مشترک فرانسه و امارات در حوزه توسعه پایدار امضا کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها