کد خبر: 364691
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۷ ۱۱:۵۳:۱۵
| |

رئیس جمهوری چین:

 راه‌حل عادلانه و جامع برای فلسطین به نفع جامعه جهانی است

رئیس جمهوری چین در پیام تبریکی به مناسبت روز جهانی همبستگی با فلسطینی‌ها گفت: مساله فلسطین در مرکز مسائل خاورمیانه است.

 راه‌حل عادلانه و جامع برای فلسطین به نفع جامعه جهانی است
کد خبر: 364691
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۷ ۱۱:۵۳:۱۵

اعتمادآنلاین| رئیس جمهوری چین با اشاره به اینکه مساله فلسطین در مرکز مسایل خاورمیانه است، تاکید کرد: به نفع جامعه جهانی است که راه‌حلی عادلانه و جامع برای مساله فلسطین بیابد.

به نوشته روزنامه الیوم السابع چاپ مصر، شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در پیام تبریکی به مناسبت روز جهانی همبستگی با فلسطینی‌ها گفت: مساله فلسطین در مرکز مسائل خاورمیانه است.

رئیس جمهوری چین اظهار کرد: به نفع جامعه جهانی است که راه‌حلی عادلانه و جامع برای مساله فلسطین بیابد و به فلسطین و اسرائیل برای برقراری زندگی مسالمت‌آمیز و توسعه مشترک کمک کند.

شی در ادامه گفت: جامعه جهانی باید از شفافیت و عدالت حمایت کند و به قطعنامه‌های سازمان ملل در این رابطه و نیز اصل "زمین در مقابل صلح" و راه‌حل تشکیل دو کشوری جهت ایجاد فضایی که به ازسرگیری مذاکرات صلح میان دو طرف منجر شود، پایبند باشد.

وی همچنین تاکید کرد: چین به عنوان دوست و شریک و برادر خوب فلسطینی‌ها حامی همیشگی مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل است.

شی افزود: چین از مساله عادلانه فلسطینی‌ها برای بازگرداندن حقوق ملی و قانونی‌شان و نیز از فلسطین برای تشکیل یک دولت مستقل و با حاکمیت کامل بر اساس مرزهای 1967 و پایتختی قدس شرقی حمایت می‌کند.

رئیس جمهوری چین در پایان نیز گفت: چین برای همکاری با جامعه جهانی جهت پیشبرد مذاکرات صلح فلسطین-اسرائیل و تلاش برای برقراری صلحی پایدار، عادلانه و جامع در خاورمیانه آماده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها